Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Glad midsommar!

Av Caroline Jakobsson - 20 juni 2009 16:00

Igår blev det minisovmorgon efter att ha varit uppe ganska sent i torsdags. Vaknade vid 8.30 - 9.00, sen blev det städning hela fm. Efter 12 hämtade Erica upp mig, Ekita och Bodil och vi drog sedan iväg mot Alnön för lite picknick ute i det fria.


Vi hade jättefin utsikt över havet där vi satt, eller hur tjejer :) Vi drog sedan vidare runt Alnön på lite sight seeing, vi stannade bland annat vid Spikarna och drog en repa där. Sedan hem för lite sussning och kvällen spenderades hos Bodil och Henrik (med Andreas och Erica och Micke). Blev jättegod mat och fruktsallad till efterrätt. Jag unnade mig även 2 glas rödvin, vilket räckte för att mitt balanssinne skulle känna sig lite ur törn, dock inget av allvarligare grad :)


Jag har haft en konstig huvudvärk ända sedan fre morgon, jag vet inte om det beror på många sena kvällar i veckan eller vad det är så jag tog mig en vilodag igår faktiskt. Jag får ta igen det senare när jag även hoppas att benhinnan är ok att kuta med!


Idag har vi varit på Boda Borg, överraskade Micke en aning på hans födelsedag! TYVÄRR måste jag erkänna att killaget tog en klar seger före oss tjejer. Fasiken!!! Det började bra för oss, sedan ballade det ur fullständigt. Jag hade trott att banorna var mer fysiska än vad dem var, det var helt enkelt för mycket tänka och för liten verkstad för att passa mig. Jag tror spinningcykeln fick sig en riktigt törn då den helt slutade att fungera under våra testförsök. Man skulle visst kunnat cykla i lugn takt på den, medan vi drog iväg i värsta intervalltempot. Då fungerade den inte.... :) Äh, det är bara att gratulera. Svettiga blev vi iaf, träningsklädda i taights som vi alla var! Tyvärr fick jag brännhål i baken på mina favvisar när jag åkte på ändan nerför banorna. Var visst inte tiden som räknades överallt :(


Ikväll blir det grillning hos Erica och Micke, så bäst att passa på att hinna med det man ska göra innan.


Hoppas ni alla haft det trevligt!

 
 
erica

erica

21 juni 2009 10:53

ja det blev en fin fin helg :) synd att vi fick så jäkla me däng. har blåmärken lite överallt idag,min häck e öm me.. blev en del kanaåkning igår. ajaj

http://www.chancosaviv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards