Alla inlägg under augusti 2009

Av Caroline Jakobsson - 31 augusti 2009 21:39

Det är lite dåligt med motivation med skrivandet på sista tiden, men tur det kommer bättre dagar.


Tråkigt är nu att:


* Det finns inga tävlingar den närmsta tiden att se fram emot

* Det blir mörkare och mörkare

* Jag jobbar heltid, vilket innebär att det kommer att vara mörkt när jag går till jobbet och mörkt när jag går hem

* Jag hinner inte allt jag skulle vilja hinna på långa vägar

* Mitt jävla ben, behöver inte säga så mycket mer

* Etc


Men...imorrn har vi tjejer träning i Södra slalombacke. Vad jag hört blir vi åtminstonde 4 stycken, fler är självfallet välkomna :) Kom igen nu och dyk upp!

Av Caroline Jakobsson - 29 augusti 2009 12:53

Ekita är så ledsen för att Zickan åkt hem. Här finns ingen sprallighet för tillfället och inte är hon lika glad heller när man kommer hem från jobbet. Men, men, det går över precis som det gjort förut när vi haft hundbesök ett längre tag.


Caroline är också ledsen för att benet inte vill läka. Idag när jag var ute och cyklade så känns det fortfarande mycket när jag kör i gupp osv. Nu vill jag springa, är så jäkla spring- och tävlingssugen. Tur jag får avreagera mig med lite skidgång. Vi syns på tisdag tjejer :)

Av Caroline Jakobsson - 27 augusti 2009 22:02

Ja, tydligen finns det inte så väldans gott om skogsfågel i år. Vi hittade fågel flera gånger, men det blev tyvärr ingen fullträff trots gediget arbete av främst Zickan.


Däremot verkar det som att det finns gott om björn. Denna nyskitna spillning hittade vi inte långt ifrån bilen och den var inte där på vägen när vi kom i alla fall. Det skulle ha varit spännande att se björn, dock ser jag helst från bilen måste jag säga...


Nedan finns lite bilder från jakten. Hörs!

Av Caroline Jakobsson - 25 augusti 2009 21:46

Efter dagens pass (se nedan) beslöt oss jag, Jenny och Hanna för att sikta på att köra skidgångsträning för tjejer på tisdagar efter jobbet inför vinterns utmaningar. Kom gärna och va med! Alla går i sin egen takt och vi återsamlas inför nästa intervallstart. Blir det supermånga kanske vi kör i två grupper beroende på hur utspridda vi blir. Bestäm själv hur fort du vill gå och hur många du vill köra, det enda som behövs (i alla fall som rekommenderas) är ett par stavar i lämplig längd.


Mer info kommer att komma på http://bestofsundsvall.blogspot.com där vi alla kan skriva in vilka som kommer i kommentarfältet, så om någon mot all förmodan blir ensam någon dag så slipper den stå och vänta själv där.

Av Caroline Jakobsson - 25 augusti 2009 21:45

Idag, tis, har jag varit ute på fågeljakt med vovvarna sedan tidiga morgon. Vi drog iväg före 7.00 och kom iväg på jakten vid 9.00 Därefter har vi gått i skogen till klockan 14.00 med två korta fikastopp. Jag blir faktiskt mer trött i kroppen av promenad och jakt i skogen än av träningen. I bilen på hemvägen sov jag som ett litet barn och ville inte kliva ur när jag kom hem. Ni vet, när man är så där trött att man inte vill komma fram utan bara fortsätta sova. Kan ju kanske bero på att jag bara sov 5 timmar i natt också..


Vi gick iaf i obanad terräng och vovvarna sökte på väldigt bra. Zickan hittade en orrkull på kanske 7 orrar som hon tog stånd på, men tyvärr blev det inte skottläge då de lyfte på för långt avstånd. Oerhört synd faktiskt. Däremot har hon haft mycket vittring idag så vi ska banne mig hitta någon fågel imorrn. Både Ekita och Zickan har fått gått i skogen, men Ekita har fått kortare släpp p.g.a hennes höft som vi är rädda om. På slutet fick de även gå några parsläpp och det som är skönt att se är att Ekita inte har en enda tendens till att vilja ta häng utan söker helt självständigt. Hoppas på bra situationer imorrn. Jag ska då ta med mig kameran och inte glömma den i bilen :)


Klockan 16 landade jag hemma, sedan i med mat vid kl 17 och träff med Jenny och Hanna vid foten av Södra slalombacke kl 18. Puuuh. Jag hann verkligen inte smälta maten och självklart äter man alltid för mycket när man är vrålhungig. Två mackor sedan frukost vid 6.30 räckte inte riktigt hela dagen för att hålla uppe energinivåerna. Men, men, man har bara sig själv att skylla. Med tanke på det siktade jag därför in mig på ett tröskelpass skidgång. Mot all förväntan så gick passet riktigt bra. Jag tittade aldrig på klockan innan jag kom upp och mot all förmodan så gick jag mina tröskelintervaller lika snabbt som jag förut gick mina snabba intervaller! Hur man detta komma sig? Kul var det iaf. Sliten Caroline med tyngre kropp (slår nya viktrekord hela tiden :( och ändå går det bättre än tidigare. Vi körde iaf 3 st, sen fick det vara nog då vi alla var lite halvslitna sedan tidigare.


Så nu har vi bestämt en sak, mer om det senare, men lite kan jag iaf skriva här. Vi ska börja köra tjejträning skidgång i Södra på tisdagar efter jobbet. Alla som kan är välkomna och det är bara att gå i egen fart så möts vi upp innan nästa intervall.


Vi hörs imorrn!

Av Caroline Jakobsson - 25 augusti 2009 21:04

Slänger in en bild på Bodil från söndagens lugna MTB tur, alldeles därefter dog kameran. Detta när man väl fått med sig kameran ut...


Måndagen ägnades åt ärenden. Jag klev upp tidigt (06.20), satt uppe till 7.30 och småfixade, gick och la mig en timme till 8.30, sen fick det vara nog med sömn.  Bland annat var jag nere på stan och lämnade tillbaka en tröja jag inte ville ha samt bytte storlek på mina stövlar jag köpte i söndags. Är det 50/50 att jag ska ta rätt storlek blir det ALLTID fel, dvs att jag köper för små och måste byta. Hur som helst så lyckades jag med konststycket att byta 1 par och komma hem med 2 ;) Tur jag kom undan billigt!


På em blev det sedan cykeltvätt för fulla muggar. Jag hann med 1,5 av mina 3 cyklar. Nu är det halva "cykla- till jobbet" cykeln och min MTB som måste grovstädas riktigt. Landsvägaren la jag ner nån timmes jobb på och ändå blir det inte hundra, hundra rent. Då måste kassetten skruvas ner och badas ordentligt. Tänk om dygnet hade 30 timmar istället för 24, jag tror dock ändå inte det skulle räcka...Nedan är bild på cyklarna samt på vovvarna som jag passade på att ha ute i det fina vädret medan jag tvättade cyklarna. Slänger också in en riktig mysgos bild på vovvarna när de ligger i bädden inne.


På måndag kväll blev det sedan Klungträning med Alnö- gänget :) Inte riktigt vad jag föreställt mig och vad jag är van vid, men det var både riktigt kul och nyttigt. I min träning kör jag mestadels två lägen, antingen luuuugn distans eller intervaller. Detta var för mig ett "längre" AII- AIII pass. AI- AII på platt (mest AII) och AIII i backarna på slutet. Kan vara bra att få in sådana pass tror jag säkert, då det ger en hårdhet i benen som man inte får om man kör kortare intervaller samt endast lugn distans. Blir säkert att jag hänger med fler gånger, även fast jag fick slita tre sista backarna för att inte tappa klungan. Dock körde jag inte som på tävling, men det var lite jobbigt i backarna faktiskt. Sedan satt ju även 10- mila loppet kvar i benen på en sån oerfaren cyklist som mig. Bilder längst ner. Jag i blå tröja och svart/vita Craftbyxor.


Av Caroline Jakobsson - 24 augusti 2009 09:57

Hittade denna på Spotify när jag kollade runt bland lugna låtar. Gillar den verkligen!

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards