Alla inlägg under december 2009

Av Caroline Jakobsson - 6 december 2009 19:27

3 av de senaste 4 helgerna har jag tillbringat i härliga Bruksvallarna. Helt annat än när bilen rullar närmare och närmare Sundsvall.......blött, grått och trist.... I Bruks ligger snön vit på backen och inger en härlig vinter- och julkänsla.


Jag, Bodil och Henrik drog direkt efter jobbet i torsdags iväg på ett härligt skidläger där vi bokat boende i Bruksvallarnas Stugby (typ 50 meter från skidspåret). Mycket härligt med finfin träning och däremellan endast sömn, mat och slapp framför tv:n med mängder av kanaler.


Helgens träning:


Fredag fm: Skate 2 tim 35 min distans

Fredag em: Klassiskt 1 tim 40 min intervaller

Lör fm: Klassiskt 2 tim 20 min distans

Lör em: Klassiskt 1 tim 40 min intervaller

Söm fm: Klassiskt 1 tim 45 min distans + löpning avjogg 10 min


Totalt: 10 tim 10 min träning på 5 pass. Skönt :)


Helgen var kanonfin, riktigt härlig och mellan passen har vi bara snackat, stoppat i oss mat och slappat. Perfekt att ha förberedda matlådor med oss som bara var att micra på. På något sätt känns det som att jag är mer utvilad sömnmässigt nu än innan jag åkte iväg. I morse hade jag inte en tillstymmelse till snooze- behov :) vilket är gigantiskt bra för att vara mig. I fredags skulle jag ta en micro- sömn mellan träningspassen och självklart hade jag ställt klockan till hjälp.....runt klockan 12.55 stängde jag mina ögon....klockan 15.00 väckte Bodil mig och frågade om jag skulle sova så länge.....vipps.....då hade jag mobilen i handen, avstängd...Himla skönt dock att känna sig utvilad nu trots man har 10 tim 10 min träning i kroppen på 2,5 dagar.


Bjuder nedan på härliga skidbilder. Till veckan väntas lite testcykel, styrketräning och spinning och kanske ett simpass också.


 

Avåkning efter klassiskt intervallpass igår :) Mysigt snöfall dessutom.


 

Jag på gårdagens förmiddagspass.


 

Transitspåret vid Ramundberget på fredagens första skatepass.


 

Bodil efter gårdagens klassiska intervallpass.


 

Bodil igen. Glas av skidåkning såklart!


  

Sova i blått på läger är något jag inte kunnat släppa sedan skidgymnasietiden. Ska tydligen ge bästa avslappningen :)

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards