Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Nostalgi

Av Caroline Jakobsson - 13 juli 2011 14:50

Efter 3 dagars helvila för att verkligen, verkligen ge fotleden en chans till helvila utan någon som helst belastning drog jag igång imorse innan jobbet lite lätt. Det blev endast 30 min testjogg med Ekita på en mycket stel fotled. Visst känns det fortfarande som att foten "hakar upp sig", men jag hoppas nu att smärtan håller sig borta...please. Den som lever får se helt enkelt. Istället vaknade jag tyvärr med sån himla spänningshuvudvärk och knappast blev den bättre av löptur och jobb framför datorn efter det. Nu har jag dock bara jobbat halvdag så en sömnlur på em och en huvudvärkstablett på det så kanske det blir backträning ikväll med ART.


Imorrn väntar sedan en dagsjobb samt två besök, ett hos naprapat då min bröstrygg/nacke kräver lite kärlek ibland kombinerat med fotledstitt samt ett besök hos ortoped. Landstingets undrar ni väl då? Nä, knappast, därifrån har jag inte hört ett knyst...det är en enormt trög snigelbyråkratisk värld i landstinget! Jag orkar nu inte vänta på besked längre utan har bokat och ska betala ett eget privatbesök hos en ortoped. Nu hoppas jag verkligen att de ser mig som en kund och ställer mina problem i relation till att jag faktiskt använder min kropp som redskap och inte bara ligger i soffan på fritiden och kan vänta, vänta, vänta fastän jag redan haft min väntetid på över 9 månader. Jag ska imorrn noga passa på att fråga om denne tror artoskopi är sista utvägen för min fotled och hur jag annars kan bli av med symtomen. Undrar också om kortisonspruta kan hjälpa om det är inklämning? Väntar med spänning på imorrn, dock ej min plånka.....


Bjuder nedan på nostaglibilder från när jag satsade på multisport + lite andra sportbilder från senare tid. Det var tider det :) Kroppen tålde i stort sett vad som helst och jag kunde göra det jag ville allra mest, träna och tävla så mycket jag bara ville :) Nedan följer bilder i blandad ordning, MÅNGA är det.


 

Vertex Bergsmara 46 km, 1000 hm; Jämtlandstriangeln på 4 tim 52 min. 2:a i damklassen, 17:e i herrklassen. Ett av mina bättre lopp tror jag, även om det gick sakta mot slutet.


Anders Svanebo och jag vann Idrechocken i Idre efter paddling, cykling, skidåkning, cykling och löpning i följd. 2:a i herrklassen hade vi kommit!


  Upp innan byte


 

Vinst Fjällräven Exreme Marathon 50 km med min företagspartner Andreas Svanebo i mix. Vi hade kommit 6:a i herrklassen!!!!


  Måndagsklunga ART år 2009


 

Löpintervaller Balders 2009


 

Upp mot Åreskutan


 

Ner från Åreskutan


4:a på Iggesundsmilen 2009 efter bla M. Schemweta och E.B Karlsson. Nästan 11 km lopp


 

Simning med älsklingsvovven


 

Jag och Ekita


Löpning i bäck


   

Midsund Triathlon, en av mina bästa tävlingar i känsla



 

Ombyte efter Nesaksla Rett Opp, Norges brantaste motbakkelop, 34 % snittlutning!!!



 

Målgång Midsund triathlon som 2:a



 

Jag och Kari Vikhagen Gjeines som vann. Kari är med i norska skidlandslaget. Jag var ca 1 min 20 sek efter henne på 7 km bergslöpning, 22 km cykling och 200 m simning i 13 gradigt Atlantvatten




   

Många skor ska torkas efter multi!!!



 

Prisutdelning Midsund triathlon 2009, jag i rosa



 

Kallt simma i 13 grader....



Tjejgänget Getryggen 2009



   

Mount Everest?



Randonné



 

Av med stighudar



Jag=

Gammal alpinist med USM guld och JSM medaljer



Ekitas morsa



   

Pippifågeljakt


 

BJÖRN



 

Inte bara människor som gillar att sola



 

ART igen...när inga klubbkläder fanns.



Tvätta 4 cyklar tar tid



 

Inför Broarna Runt



 

Start Broarna Runt, fickorna fullproppade med gelar. Jag hängde med huvudklungan som enda tjej till mål efter 12 mil. Kuuuul :) Detta även om det gick sakta och blåste så det inte orkades göra utbrytningar....



 

Vertex



 

Solning Blanktjärn Vålådalen


 

Ekita älskar följa med matte på löpturer




   

MTB + Caroline + Södra = ofta sant



Vältränade rumpor på väg uppför Södra!



 

Cykelergo- intervaller på företaget



 

Höstrusket 2009, gick fint. Slog några ARTáre ;)




 

Ekita och hundkompisen Pumis



Så vackert, så vackert...



Jakt kan resultera i att Caroline får plocka fram låtsas-veterinärkunskaper..

   

Löpbandsintervaller 20 km/h....



Ekita och Pumi



   

Redo för skidor i Bruks på fjället. Pannlampa på



Ekita fick hänga med ett tag



 

Kan man tycka att det är kul med löpbandsintervaller? JAAAAAA!




Skidor i ca 20 minus. Love it!



Randonné


   

Med vovvs på Södra!



Baloo och Ekita



 

Min vovve

 


Löpintervaller är så härligt! 




Varje år! 



Rensning av fjolårets karga skörd


Sött!





Min lvg




   

Intervjuad efter Kälagåtte






 

I brist på löpare vann jag Kälagåtte i år. SKOJ!



Krans



   

Storulvån 2011



Underbart kul!


Så stark man blir i överkroppen av sådan träning!! Nu slarvar jag dock för ofta...


   

Efter Iggemilen (10,7 km)



  Kör denna träning 1 ggr per vecka så lovar jag ni blir sååå mkt starkare                          


 

Skate uppför Ottfjället i storm...galet kallt på toppen

 

75:a på Tjejvasan i tävlingsklass. Hade nog kommit runt 50:e år 2010 om inte jag vallat bort mig så vallan frös i under skidorna och låg och bromsade...

 

Löptur på höstkanten


 

Vertex Fjällmara Storulvån


 

Nice!




 

Ekita i Åndalsnes

  Åndalsnes - Nesakla Rett Opp - Norges branaste motbakkelop med 34 % snittlutning. Sträckan är 2 km....för mig tog det 33 min år 2009.....bra km-tid va??? :)


 

 

Vertex Vinter Storulvån, t.o.r Getryggen ca 1 tim tid. Vann gjorde jag! Knappast svårt eftersom jag var enda tjej som ställde upp ;)


 

I forsen på Idre Chocken


 

Under multitävling efter ca 4 tim tävling där kontrollen som skulle stämplas låg i nerförsbacken....fick springa på sidan för att kunna stanna av...


 

Mot Geten Vertex Vinter


  Inlines multitävling


   

Multitävling med f.d tävlingspartner bergsgeten Svanebo uppför Åre Skutan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards