Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Jaha

Av Caroline Jakobsson - 24 augusti 2011 19:22

Efter en ganska så dålig träningsperiod på sistonde så såg jag verkligen fram emot att kunna köra på lite denna vecka för att sedan avsluta med en härlig fjällsemester med en massa A 0,5 till A1 träning med härligt sällskap i helgen, men icke så Nicke. 


Istället har jag haft en himla spänningshuvudvärk i nacken sedan i fredags, kanske som reaktion efter manipulation av nacken hos naprapat i onsdags. Jag fick således ställa in träningen i fredags. I lördags cyklade jag kuperad MTB träning med just det, huvudvärk. Jag var ändå förvånad att pulsen min var så pass låg, även vilopulsen! Trots att jag tränat lite, sovit lite och stressat mycket har jag känt mig i ganska så bra fom, vilket alltid är kul :) I söndags blev det efter en storstädardag och firande av födelsedag ett sent kvällspass löpning. Totalt bara ca 35 min med en jäkla spänningshuvudvärk, men känslan.....den var grym. Vi började i långsammare tempo för att springa avslutande kilometrar på ca 4.30- 5 min/km i klart prattempo. Jag hade bara kunnat fortsätta och fortsätta om det inte varit för huvudvärken (ni vet sån där skallvärk där det känns som man får pulseringar av smärta från nacken rätt upp i huvudet). Efter att även vilat måndagen från Måndagsklungan på grund av nacken kände jag mig grymt, grymt sugen att starta igång på allvar på tisdagen med morgonpass och sedan tisdagsintervaller med träningsgruppen.


Tyvärr vaknade jag då med en tjock känsla i halsen som utvecklade sig till halsont. Jag hade små förhoppningar igår kväll om att kunna dra iväg på den planerade fjällsemestern idag, men det ville sig inte alls. Jag har istället spenderat dagen i sängliggande position med en värkande hals, tunghet i skallen och andningsvägarna och nu på em har även febern kommit upp i 38. Ibland vill det sig inte och lärdomen borde vara att prioritera kroppen!! Jag är van att ha tusen bollar i luften och engagera mig i allt möjligt, men prio måste ändå vara att få sovtimmarna gå ihop, kunna utföra min träning så jag mår bra och få lite tid över i harmoni och ro med nära och kära och inte fastna på alla sysslor som ska göras. Tyvärr ruckar jag ofta på återhämtning och sovtimmar när det är mycket i min agenda och det rimmar icke med bra immunförsvar hur god kost man må äta. Så nu ska det bli ändring! Först ut; bli frisk...


Visar nedan två bilder från gooood kost :)


Frukost!


   

Middag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards