Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Positiv framtidssyn

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och blir den möjligheten bortspolad så är det ibland svårt att hålla humöret på topp.

Nu ska jag ta mig igenom en hemtentevecka kombinerat med arbete och sen släpper det lite på trycket där. Jag ser verkligen fram emot lite julledighet som jag ska unna mig och hoppas då att foten är med på noterna för lite (mycket) skidåkning :) Livet är bra härligt ändå när man tänker efter! Jag ska definitivt försöka att lära mig att leva mer i nuet än att leva med målbilden uppsatt framför ögonen, jag tror dessutom att allt blir så mycket mer harmoniskt då.


Nedan följer en liten lista över det lilla jag tränat sen sist. Kommer också lägga in några julmysiga bilder nu lagom till jul.

 

Lördag 26 nov:

Första passet trainerintervaller på ganska låg belastning 220 W, men hög kadens (not good, foten sparkade bakut dagen efter)


Söndag 27 nov:

Pass 1) Trainer väldigt lätt belastning, hög kadens 45 min


Pass 2) Styrkestaksintervaller med min käre pojkvän 30 min (vilken enorm lyx att få träna med sin älskling och dela intressen och puscha varandra i vardagen)


Måndag 28 november:

Blev 20 eller faktiskt 21 varv enbart stakning runt min käre pojkväns travbana. Total sträcka lite över 10 km. Verkligen ett superhärligt pass och faktiskt känner jag mig bara starkare och starkare i överkroppen sedan operationen.



Tisdag 29 november:

Pass 1) Vattenlöpningsintervaller på Himlabadet i Sundsvall. Total tid tränade jag 50 min varav intervallerna bestod av 4* 4 min med halva vilan. Superhärligt med hög puls!!!


Pass 2) Styrkestak 30 min runt travbanan samt styrketräning mage 3* 5min. Snöläget var verkligen uruselt så några gånger höll jag faktiskt på att fastna...inte bra för fossingen tänkte jag och avbröt för att köra lite styrke inne i stället. Kvällen avslutades sedan med glögg och fika med tisdagsträningsgänget. Vi får tacka Martin Ondrasek så mycket för gästfriheten tycker jag :)


Onsdag 30 november:

Ofrivillig vila på grund av ett ofrivilligt projekt. Punkt slut.


Torsdag 1 december:

Crosstrainer + cykel på EGO följt av styrketräning överkropp. Total tid ca 50- 60 min. Började också köra min sista fas i fotrehab- programmet innan jag snart får testa jogga på foten....å åka skidor!!!!!


Fredag 2 december:

VILA


Lördag 3 december:

Trainer"testare" eller i alla fall AIII låg (tröskel). Ville ej få bakslag med foten så testade bara köra stegrande först på 150 W, sen 15 min på 170 W, sen 10 min på 200 W, sen neråt igen. Tränade totalt 60 min tror jag.

 

Söndag 4 december:

Pass 1: Trainer AI på fm 40 min på 140 W, sen var cykeln upptagen (jag kom igång för sent)

Pass 2: Crosstrainer 20 min på EGO följt av styrketräning överkropp där jag körde på ganska hårt.


Ha det gott allesammans!


//Caroline

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Av Caroline Jakobsson - 11 november 2011 07:00

Blogguppehållet har nu varat länge, men det har sina orsaker. Agendan har varit fullspäckad med diverse att göra, dock så planerar jag att framöver lägga ut mer tränings- och friluftsinlägg. Jag har mina drömmar och mål i sikte kvar med mitt motioner...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards