Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Resultat

Av Caroline Jakobsson - 16 februari 2009 19:27

Resultat från lördagens Njurunda Runt som det senaste inlägget handlar om hittar ni här:


http://www.njurundaskidklubb.com/


Ni måste sedan klicka er vidare till:

* Tävlingar längst upp i menyn, sedan

* Njurunda runt 2009


Där finns resultat. Jag hittar nämligen ingen internetadress till själva resultatsidan.


På tal om resultat, Andreas har ju kört sitt VM nu. Det gick inte bra och han var inte glad när jag pratade med han på telefonen. Han trodde enligt honom själv på en bronsplats när han gick ut på skidorna, men det gick inte alls. Istället föll han tillbaka och hamnade på en 8:e plats. Andreas själv hatar att skylla på skidorna, men det fanns inte mycket annat att göra denna gång. Glidvallningen var totalt åt skogen och det har han bara sig själv att skylla. Han kom ikapp den kille som blev bronsmedaljör men i varje utförs så tappade han enligt både Andreas och Anders mellan 5- 10 sekunder. Nä, så kan det vara. Hoppas nu bara att Sverige tar och satsar lite, lite på sporten i framtiden så att det åtminstonde finns ett litet lag. Det är inte så lätt ska ni veta att fixa allt själv inför en tävling. Det är tävlingsmöten, det är obligatoriska incheckningar, det är cykeln som ska meckas med, det är skidorna som ska göras i ordning etc. Det vore åtminstonde bra om Sverige kunde ha ett lag på några personer samt att några ledare kunde följa med och hjälpa till. För att jämföra med Norge. Deras budget för EM och VM var 250 000 nok. Andreas fick anmälningsavgifterna av Sverige....


Bye


 
 
Annika

Annika

23 februari 2009 10:03

Men vad roligt! Åkte du Njurunda Runt också? Jag med, bara på skoj för att få en tävling i benen innan tjejvasan. Men är du en Sundsvalltjej eller? :)

http://www.tremil.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards