Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Tjejvasan

Av Caroline Jakobsson - 21 februari 2009 21:07

Redogörelse kommer senare. Jag klarade min modifierade målsättning :) Kom 75: a bland ca 6 000 startande tjejer. Kroppen var hyffsad, inget superpigg, men heller inte seg så loppet var helt godkänt för mig. Tycker jag får vara nöjd med 75.e plats första gången jag åker Tjejvasan! Det enda som inte var kul var att jag var sååå nervös hela loppet genom för min vad. Den har fått rejält med behandlingar i veckan och jag klarade mig från att riva upp bristningen, men stelt var det och osäker var jag. Vågade inte åka ett klassiskt pass på hela veckan, men chansningen gick hem.


Min åkprofil:

http://www.resultat.vasaloppet.se/vasaresult/do/se/result/searchdetail?race=3&firstName=&lastName=&club=&startNumberInRace=315&year=2009&oid=390390973


Resultatlista:

http://www.resultat.vasaloppet.se/vasaresult/do/se/result/list?year=2009&raceSelection=03f01&placlow=1&plachigh=100

Bodil gjorde också en finfin insats. Hon var på håret från att få stå i led 1 i startfållan, men med endast två tidigare tävlingar med icke- snabbt före så blev det led 2. Hon körde upp sig rejält och nästa år blir det definitivt led 1! Superskoj. Vi får göra detta till tradition att låta våra herrar serva oss för en gångs skull :)


Bild på mig (15 km till mål) och på Bodil (strax efter start)

 
 
Ingen bild

Johan

22 februari 2009 10:06

Grattis, grattis=)

 
Sofy

Sofy

22 februari 2009 13:05

WOW! Vansinnigt imponerad Carro! Grattis till ett jättebra lopp, tycker absolut att ni ska göra det till tradition! ( så kan du ge mig bästa tipsen...) Kram

http://www.fialuttalej.blogspot.com

 
Annika

Annika

23 februari 2009 08:55

Hittade hit efter att du kommenterat hos Sofy och tänkte få läsa ytterligare en rolig rapport från tjejvasan. Men här handlar det ju om ett proffs inser jag :) Grattis till din placering. För oss vanliga dödliga har de tydligen inte räknat fram placering. Annars hade det varit roligt att veta :)

http://www.tremil.blogg.se

 
Caroline

Caroline

23 februari 2009 09:17

Tackar för era grattis! Jag gjorde så gott jag kunde och är ganska nöjd över min tid och placering då jag är långt ifrån att satsa på skidor. Tack Annika! Om man startar i led elit, tävlingsklass 1 eller 2 så får man automatiskt placering. I led 3 och högre så får man veta sin tid och profil under loppet, men man får ingen placering.

http://carolineslillablogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

23 februari 2009 20:13

Vad roligt att det gick så bra, att du höll och hade en bra upplevelse! Bra gjort och fin insats med tanke på allt du gått igenom! Nästa år blir det topp 40!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards