Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Överraskad, överraskad, inte överraskad...

Av Caroline Jakobsson - 28 januari 2010 21:16

Det går långt mellan gångerna nu i uppdatering av träningsbloggen, men det kommer bli bättre, jag lovar.


När det gäller Södra Runt så gick det fruktansvärt över förväntan. Jag har sovit alldeles för dåligt på sista tiden och snittat med sömntimmar jag inte trodde skulle vara möjligt att överleva med. Kroppen kändes dock ganska pigg och jag kunde åka i mitt eget tempo. På grund av en krånglande fot (den där förmodade broskbiten i fotleden) så vilade jag 3 dagar under veckan vilket kanske gjorde susen och var behövligt för mig. Jag testade köra lite intervaller under mitt 90 min långa distanspass på lördagen och bestämde mig då för start även om foten strejkade lite granna. Dock vågade jag inte ställa upp på 40 km, utan det blev 20 km slingan.


Starten gick och jag försökte ta häng på de två snabbaste tjejerna. Efter lite rabalder då jag körde in i en gubbe som ramlade och blev stängd bakom en annan som åkte lite för sakta kom jag ikapp tjejerna och åkte med en av dem (Anna Nyqvist från Stockvik) resten av loppet. Jag tyckte jag kände mig ganska pigg, men hade lite tjuvsläpp uppför. Det gick dock utmärkt att springa utanför spåren i de brantaste backarna så allt fungerade fint. I backarna upp från Sidsjön till Södra hade jag svårt att avgöra vem som hade mest krafter kvar av oss och jag bestämde mig för att åka så lugnt som möjligt till ganska nära slutet på backarna och där göra ett försök. Dock kom en annan kille ikapp oss nere i gropen på oranga 5 km så när han åkte om tog jag rygg på honom och fick då en lucka jag höll till mål. Superkul och skoj med tävling och dessutom när kroppen ändå fungerade tillfredsställande och överraskande bra.


Resulatlista (jag slutade 1:a av 21 damer i 20 km- klassen)


Denna vecka har dock inte varit lika överraskande och bra. Sena nätter, mycket att fixa vid sidan om och att jag ändå försökt hålla i träningen har gjort att min ackumulerade sömnbrist kommit ikapp mig. Har vilat andra dagen på rad nu och ska försöka sova ikapp missade timmar så att jag återfår lite krafter i kroppen och att tungheten i huvudet släpper. Vad det blir till helgen har jag inte bestämt, kanske jag skippar Bror Viklunds lopp till förmån för lite återhämtning och packning. Jag ska i alla fall träffa en vän jag inte sett på länge på lördagen (träning och middag) så det ska bli superkul.


Måste bara säga att jag är sååååå glad jag köpte en fyrhjulsdriven bil!!!! Yes! Bra beslut. Bara tuta och köra och lägga i växeln medan andra står och skjuter på sina bilar och kör fast. Smågatorna är nema problema! Nu är det bara så att någon jävel tycker att jag ska få mer att göra i min vardag än jag redan har så de har försökt bryta upp min förardörr på bilen. Idioter det finns!!!


Nä, nu blir det sova för andra gången ikväll, sedan upp och jobba och välbehövlig helg. Det kan bli tävling i helgen och det kan bli utan. Med huvudvärk blir det definitivt utan. Kroppen ska tas hand om :) Hur som helst kommer jag ladda för Medelpad Classic Ski där planen är 46 km om kroppen tillåter! Men innan dess lovar jag uppdatera!



 

 
 
Ingen bild

Hanna

29 januari 2010 08:11

Kul att du uppdaterat!! Åh grattis till segern. Du är kanon duktig.

Tyvärr var jag tvungen att banga i tisdags på tjejträningen. Var så otroligt trött. Så det blev bara en timmes stakning i lungt tempo. Men på tisdag är jag med i alla fall.

Kram Hanna

 
Ingen bild

Caroline

29 januari 2010 09:04

Hej och tack! Jo, såg ert sms i tisdags men hann inte svara då jag själv var 5 min sen till träningen. Kroppen var tyvärr som ett sänke med all sömnbrist så har vilat sedan dess :( Vi hörs definitivt till veckan, ska bli skoj med ytterligare en tisdagsträning :)

 
Ingen bild

Maria

31 januari 2010 18:49

Ville bara säga att det var super att träffa dig i helgen och hade gärna hittat på något mer ifall vi hunnit. Hoppas du hunnit med lite återhämtning i dag, mitt i allt fix. Det var riktigt jobbigt idag faktiskt i kylan och spåren. Troligen rätt att avstå om man inte var pigg... Sköt om dig och hoppas allt löser sig bra framöver. Vi håller kontakten! Kram

 
Ingen bild

Caroline

1 februari 2010 08:58

Tyckte också det var superkul att träffas. Vi får göra om det i vår! Måste kika resultaten, men sannolikt att du vann med hästlängder :) Ha det bra och ta hand om dig så hörs vi! Kram

 
Ingen bild

mannen

5 februari 2010 21:48

Hej igen
Helg igen o du har väl en tävling på söndag eller??
Snö snö men nu räcker det
Har lilla du hittat nått kryp inn?Annars en Bivack :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards