Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

7-3-7-?

Av Caroline Jakobsson - 18 maj 2011 22:36

Med tejpad vad sprang jag igår Terräng DM i Töva. Jag hade ingen form att prata om, men det är kul att vara ute och tävla, jag gillar plåga mig helt enkelt :) Runt 50 personer ställde upp totalt, knappast mycket för att vara en av Sveriges största städer. Någon löpartradition med en större bredd har det aldrig funnits här så länge jag varit aktiv. Det är några få elitaktiva som ställer upp och några få motionärer (som jag) samt en del barn/ungdomar, that´s it.


Det jag tar med mig från gårdagen är dock att jag lyckades "spurta" och ta mig till en 2:a plats i min klass, 3:a totalt, endast 1 sekund före nästa tjej. Jag har haft en förmåga sista tiden att "ge upp" lite, men igår testade jag att utmana mig själv på slutet.


Idag har varit en fullproppad dag, inplanerad vila, men vila mentalt har det inte varit tal om. Har jobbat och pluggat och varit på möten från strax efter 8 till alldeles nyss. Blir sova, sen vakna med jobb och mer plugg innan Vårruset.


Vårruset då? Nja, jag är långt från den form jag tidigare haft, även om jag heller aldrig varit bra att springa, men jag har iaf varit bättre än jag är nu. För tre år sedan kom jag 7:a, år 2009 kom jag 3:a med en hyffsad fin form och ifjol lyckades jag pricka in en förkylning på Vårruset dagen. Eftersom jag hade haft några veckor med fina pass bakom mig och kände mig i bra form under Kreta- resan jag var på veckan innan med flertalet fartpass där nere valde jag chansa. Det gick dock ej hem utan det blev en väldigt tung dag med försämrad tid och en 7:e plats. Väl hemma kom feber som brev på Posten och sen var jag sjuk bra länge :(


Imorgon då? Ja, är jag topp 10 är jag nöjd. Jag är sämre än fjolåret, men jag är inte sjuk i alla fall. Sedan beror det så mycket på vilka som är med. Sundsvall är knappast som Stockholm eller Umeå eller Göteborg eller andra städer så kommer det bara ett antal hyffsade löpare så är jag ljusår efter. Rättvisast är nog att sikta på att slå den tidigare bästa tiden man har ändå :) Motionär med elitmotionärsskalle är vad man är, man krigar och plågar sig oavsett om man tränar 1 ggr per vecka eller 10 ggr per vecka.


Nej, nu väntar bädden. God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards