Alla inlägg den 12 november 2008

Av Caroline Jakobsson - 12 november 2008 11:56

Idag körde jag träningen på morgonen...nu blir resten av dagen vikt på att plugga fysik (första inlämningen på den nya kursen på fre) samt att reka material åt föreläsningen jag ska hålla på sön kväll. På dagen pass var det jag, husse och Ekita som var ute på en fin höstjogg på Södra. Passet blev 80 min AI (ibland lite AII uppför för mig).


Bilder finns nedan.


Obs. Måste bara säga en sak, grannarna måste trott att vi varit tokovänner igår jag och Andreas. Sanningen var att vi höll på att lägga golv, ett parkettgolv 14 mm som vi köpt på Byggmax......... Jättefint själva golvet, men passformen är helt åt helvete. Kortsidorna passar inte ihop för fem öre och skarvarna syns ganska tydligt om man tittar efter. Andreas måste använda sån kraft för att få ihop det att golvet nästan fortsätter ut genom väggen på andra sidan. Så vill ni svära, svettas, jävlas, bli tokirriterad, få förstörda bräder och hålla på i 8 tim för att lägga 3 rader, köp då ett golv på Byggmax...... Kvalité, ju visst!  Sen ni som kanske tänker att vi är helt nybörjare på att lägga golv, nej det är vi inte. Tillsammans har vi minst lagt 10 golv de senaste åren och inte ett enda har fungerat så här svårt, då har vi köpt allt ifrån billigt laminat för 59 kr m2 till äkta trägolv för 300 kr/m2. Tarketts golv var en dröm att lägga. Nog tycker man att ett golv för 200 kr/m2 åtminstoende ska ha en viss kvalité och passform.....gissa hur många bräder vi har kvar att lägga, jag undrar om vi kommer att vara klar med allt till jul i vår lägenhet som målet är. Men kanske Byggmax kan komma hit och visa hur det går till?? Nu blev jag ARG också.

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards