Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Helgen i bilder

Av Caroline Jakobsson - 8 november 2009 18:51

Efter onsdagens kombipass med styrke blev det 90 min vattenlöpning direkt efter jobbet med Bodil i torsdags. På kvällen hann jag faktiskt med att sitta still 1 timme framför tv:n innan det var dags för sängen. Det hör inte till vanligheterna en vardagskväll. På fredagen blev det lite shopping efter jobbet följt av fika hos Bodil och Henrik framför Idol.


Lördag, vilket pissväder! Så tråkigt när det duggar kontinuerligt och är grått i luften. Efter allt vardagsbestyr på mornarna som består av att rasta Puma flera gånger, ge henne mat osv så kom Bodil förbi en sväng och vi stack ut på ett distanspass. För mig blev löppasset strax över 2 tim och Ekita var med hela tiden hon också. Resterande del av dagen blev sedan vikt åt tvättning av 10 tvättar, storstädning, badning av Puma, plockande samt slutligen movietime! Vid kl 17 var jag så slut efter träningen och storstädningen så Restaurangchansen kom väl till pass :) Ett litet telefonsamtal till Tandoori och så var kvällens middag räddad! Var bara tvungen att beställa 1 Naanbröd också som vi delade på jag och Andreas.



Idag söndag, klev jag upp relativt tidigt. Jag har sedan pysslat samma gamla vanliga med vovvarna för att sedan bege mig ut till Birsta för att shoppa sånt som stått på inköpslistan ett tag. Det blev en sväng på Ikea två minuter efter 10. Skönt p.g.a att det inte var så mycket folk då, som hittat alltså! Resultatet blev glödlampor, en dörrmatta, presentpapper, ljus, en förvaringslåda för vallajärn, vallaväck osv. Därefter bytte jag en tröja på Team Sportia som jag köpte på rean i fredags, spanade in lite kläder på Birsta City, köpte en svart skokräm till mina grådaskiga mockaskor samt storhandlade mat på Coop.


Efter att ha packat upp allt och fått i mig lite mat så har vi varit ute och promenerat med vovvarna, jag har smörjt alla mockaskor, sen har jag även hunnit med att träna. Dagen till ära blev det ett löpintervallpass på löpband. Kroppen kändes hyffsat pigg, inget hundrahundra men heller inte fy skam. Planen är att ta det lite lugnare fram emot nästa helg, sen ska det bli mer dubbelpass på helgerna och jag planerar att åka på en del läger också.


Jag på löpbandet under uppvärmningen.


Jag på löpbandet igen. Andreas är fotograf.


Förresten, jag har lite saker att SÄLJA.


* Helt nya skateskidor Peltonen årsmodell äldre som jag vunnit i sommar (se bild)


* Ett par klassiska skidor, köpta av Maria Rydqvist som passar vikt runt 50 kg. De är för mjuka för mig nu alltså.


* Ett par Inlines som jag åkt max 10 pass med. Rullar väldigt bra och passar bra till både träning och multisporttävlingar


* 2 par stavar Exel. Ett par är till klassiskt och ett par till skate. Passar mig som är 164 cm lång, men går givetvis att kapas till om man är kortare.


   

Peltonen- skidorna (jag och Andreas har ett par var att sälja)


     

Så här gör man för att få äta frukost i lugn och ro på mornarna. Ger vovvsen ett ben var :)



   

Ekita myyyyysssser!


        

Ny Acclima tröja i rent ull. Så fruktansvärt skön och dessutom behagligt varm!

 
 
Ingen bild

Marina

16 november 2009 15:47

Den där maten såg sååå god ut! *kurr i magen*

 
Ingen bild

Caroline

16 november 2009 19:43

Mmmmmm. Mums var det. Sallad får man dock fixa själv om man ska äta på Tandoori.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards