Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Semestertider?

Av Caroline Jakobsson - 17 november 2008 11:11

I lör blev det vila för mig. Hade en massa jobb att göra samt att vi fixade lite hemma och var ute hos uppfödaren för att köra lite apportträning med Ekita (tack för fågeln och träningen Thore!). Nu har vi en död fågel liggandes i frysen så vi kan nöta apport så att det sitter. Det sitter faktiskt väldigt bra med dummysen, Ekita söker reda på den ute och lämnar den till oss, men med död fågel är det helt annorlunda. Det ska det bli ändring på. Målet är att kunna göra apporteringstest i vinter. Utan avklarat test får man inte ställa upp i jaktprovens öppna klass. Just nu kommer vi heller inte ställa upp, dressyren i fågel är för dålig, men målet är såklart att vi någon gång ska kunna ställa upp. Första hunden är inte lätt och vi har gjort mycket fel i dressyren som nu måste "omdresseras".


En sak jag glömnt nämna. Ekita blev 2 år den 13 nov, grattis gumman! Till sommaren kommer nog hund nr 2. Ska bli kul!


I sön började jag dagen med ett 80 min distanspass AI- AII med Andreas. Vi kutade uppför alla branta backar på Södra kändes det som, EKG etc etc så min puls låg klart på AII uppför medan Andreas och Ekita skuttade lätt med utan flås. Resterande dagen blev det förberedelser inför gårdagens föreläsning om träningslära och idrottsfysiologi för Njurunda Skidklubb.


Idag blir det lite plugg samt lite jobb, känner att jag måste få återhämta mig lite då hela förra helgen var renoveringar kombinerat med massa coachingplugg, veckan har varit fokus fysik och sedan nu föreläsning i helgen.


En sak jag först tänkte inlägget skulle handla om var just semestrar.... Känns ju som att alla åker iväg på semestrar nu. Mamma och sambon drar till Bali under 2 veckor, syrran är på 3 månaders runt Jorden- resa, pappa kom nyss hem från Thailand och drar till Korea om mindre än 2 veckor (iof inte semester, han ska jobba där i 3 månader), Henrik och Bodil är i Thaliland under 2 veckor och Micke och John drar snart till Sydamerika i en månad. Vad är detta?


Själv skulle jag gärna vilja åka och vandra i Nepal, det skulle dock inte skada att först ha en kropp att lita på, jag har ju ingen aning vad kroppen kan vilja hitta på... Eller så skulle jag vilja "bestiga", dvs vandra upp till toppen av Kilimanjaro, eller kanske åka till Alaska eller....ja, det finns säkert mycket jag inte kommer på nu. Nedan syns lite bilder från min och Andreas semester (för ngr år sedan) i Turkiet. Det var en charterresa. Jag känner mig inte alls sugen på fler sådana resor, blir rastlös bara efter några dagar när det inte finns så mkt att hitta på annat än sol och bad och korta utflykter. Jag vill ha lite äventyr också! Avskyr att sitta på plan med massa fulla människor och bli utstirrad på som en utomjording för att man springer längs strandpromenaden tidiga mornar eller när det börjar skymma på kvällen. Positivt är kostnaden, det är ju billigare att åka sista minuten charter än att åka på ett 4 dgr läger i Bruksvallarna....nästan i alla fall. Nästa resa blir dock INTE charter, det blir upplevelser och äventyr och avkoppling därtill.


Ge mig tips snälla ni!


Ha det gått så hörs vi! Idag blir träningen nog cykling på företaget. Har ju inte kört intervaller sedan i fredags så det kanske är dax igen :)


Avslutar med en bild på Ekita då hon numera är 2 år!

 
 
Ingen bild

Miike

17 november 2008 14:36

Jag hakar på till Nepal, det blir mitt nästa resmål:)

 
maria

maria

18 november 2008 20:35

Håller fullständigt med! Charter är trist efter en halv dag, bättre med lite äventyr.
Jag är ruskigt sugen på en spännande äventyrsresa jag med, kombinerad träning, spänning och avkoppling. Tyvärr inga hejdundrans förslag trots att jag tom köpt en bok i ämnet.
Vi får klura vidare så får vi ta ett gemensamt resmål sedan.
Ha de!

http://www.mariarydqvist.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards