Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Dagen idag

Av Caroline Jakobsson - 26 augusti 2008 20:48

Ja, vad har man då gjort sedan i helgen förut lite jobb och sånt? Inte så mycket faktiskt. Mest funderat på företagsideér, sökt lite deltidsjobb samt kollat på universitetskurser.


Det blev vila igår också. Ja, jag har inte sagt att jag tränar så mycket heller, men det tar alltid emot att sticka ut när man har småkänningar av skador. Mitt baklår blev inte bättre dagen efter tävlingen i lördags utan tvärtom, det kändes mer och mer obehagligt på den korta löpturen jag tog i söndags. Dessutom kände jag lite i hälsenan i samma ben på slutet av passet...Så igår satt jag och gruvade mig för att sticka ut, inte på grund av motivationsbrist utan för att jag är rädd att det ska bli sämre och jag måste vila fler dagar. Jag kan bli lite "halvapatisk" då och få svårt att ta mig i kragen och göra nått vettigt av fritiden.


Men, idag stack jag ut. Mamma ringde och sa att det var familjemiddag hos mormor och morfar som bor i Loböle, strax innan Stöde. Jag tänkte åka med dem dit och tillbaka, men på eftermiddagen bestämde jag mig för att cykla dit istället så slapp jag cykla här hemma. Packade ihop en liten rygga på ryggen och stack iväg på en tur som tog mig upp mot Sidsjön, förbi Allsta, Viforsen, Tuna etc till Matfors. Där valde jag den "gamla" vägen på andra sidan Stödesjön och cyklade grusväg fram till Loböle. GPS:en visade strax över 45 km och det blev 1 timme och 50 minuter MTB i distanstempo. Skönt att komma ut och lufta sig! Var lite hungrig när jag stack ut och blev inte bättre efter en timme direkt. Tur jag fick sätta sig till dukat bord när jag kom fram.


Nu hemma och förutom jobb imorgon så kommer det att bli ett kajak- och kanotpass, där jag och Andreas ska jämföra hastigheter på 500 m intervaller mellan olika lådor. Ska bli intressant!!!! Sen på kvällen är det Balders löpintervaller på planeringen. Jag hoppas mitt baklår och min hälsena vill vara med!


På återseende!


Bilden nedan visar vad jag verkligen längtar till, jag och Andreas på multisporttävling tillsammans....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards