Alla inlägg den 17 december 2008

Av Caroline Jakobsson - 17 december 2008 14:51

I måndags fick kroppen min lite vila och Bookie blev hämtad och åkte hem. Kvällen blev därefter vikt åt plugg. Igår körde jag och Andreas klassisk skidåkning i ungefär 100 min på Södra. Jag åkte mest själv medan Andreas körde med Mr Andersson. Sista slingan åkte jag dock med Andreas där han pressade mig på massa teknik jag skulle tänka på. Upp med hälarna, stanna till med överkroppen innan jag tar staktagen, spänn magen etc etc. Spåren var ganska glatta och smått stökiga, det vill säga att spåren var uppåkta så skidorna vibrerade mycket i sidled. Alltid nyttigt att träna på, men nog tycker jag att de avlönade på Södras anläggning i alla fall kan dra 2,5 km slingan varje dag, särskilt nu när de tar betalt och allt. Det är inte så superskoj att åka runt på isiga spår, speciellt inte om man åker skate. Det jag tycker är jobbigast med Södra är att man aldrig vet när de drar spåren, det finns ingen typ av kontinualitet. När jag var i Östersund ett tag så var spåren alltid dragna kl 8.00 på morgonen och då behöver man inte ens fundera utan det är bara att köra. När spåren väl är dragna på Södra är de dock mycket, mycket fina och anläggningen är fruktansvärt bra med många spår, skidbodar alldeles intill skidspåren etc.


Idag blir det snart lite draghund med Gibbon igen medan Andreas ska träna skate med Boookie igen som kommit och hälsat på oss igen över dagen och natten :) Ekita får köra sin rehabslinga av 20 min skidor. Igår var jag förresten på rehab med Ekita som både fick stå på vibrationsplatta, simma och stretcha. Omfånget runt hö höft var 37 cm och runt vä höft 33 cm. Gissa om hon avlastat snett? Här ska byggas muskler igen! Blir artrosen vilande så trodde rehabpersonalen på god prognos för min vovvsing. Jag och Ekita inledde i förmiddags dagen med en prommis i skogen där hon fick plumsa snö, allt enligt rekommendationerna om hennes rehab. Imorgon kommer Ekitas mamma Zickan på besök också! Hon är svensk jaktchampion i skog och är således en mycket dresserad och tillförlitlig vovve.


I kväll blir det draghundkurs, mycket skoj nu för tiden!

Nedan en bild på Bookie och Ekitan där de just nu ligger och vilar :)

Ovido - Quiz & Flashcards