Alla inlägg den 30 december 2008

Av Caroline Jakobsson - 30 december 2008 14:10

Igår kväll åkte jag och Bodil skidor i riktigt fin miljö. Andreas skjutsade upp mig, skidor och stavar och 2 st SILVA pannlampor till Lv5 där vi mötte Henrik och Bodil. Sedan bar det iväg på ett lugnt och härligt AI pass runt Södra berget. Efter att ha kommit till NTO stugan och passerat redskapen tände vi våra lampor och vek in i skogen med sikte på Fågelberget. Därefter bar det iväg ner till Sidsjön och sedan halva spåret runt sjön och vidare över till Lv5 igen. Det bara gnistrade av alla snökristaller som låg överst på snötäcket när vi åkte. Mycket fint!

Totalt blev passet 95 min AI, var toksugen att åka längre, men min ljumske känns inte hundra bra ännu och Bodil har nyss varit sjuk med feber så vi var smarta istället hoppas vi.


Ikväll blir det först hundsim med Ekita, sedan får vi se vad jag hittar på i träningsväg. Andreas har varit småförkyld sedan i lördags natt så jag håller tummarna att jag klarar mig från ännu mera skit i maskineriet.


En konstig sak också....märkte igår att jag har en bula alldeles längst upp i nacken, där skallen börjar. Är riktigt öm när jag tar där och är lite svullen, men känns inget när jag åker skidor som tur är. Jag har sovit skavfötters med Andreas sedan han blev förkyld för jag vill inte få massa förkylningsvirus rakt i nyllet när jag sover (är han riktigt sjuk sover jag i soffan). Undrar om han kanske sparkat mig i huvudet under natten ;) Kan ju vara det...



Ovido - Quiz & Flashcards