Alla inlägg den 18 december 2008

Av Caroline Jakobsson - 18 december 2008 22:39

Så, nu väntar bara en dusch innan man hoppar i säng.


Idag har jag förutom jobbat lite haft STORstädning. Tog mig säkert 5 tim att gå igenom allt från golv till tak så nu är det rent hemma, i alla fall ett litet tag till. Det känns alltid så skönt när det är klart! Hoppas Andreas kan sätta de sista 2 listerna i vardagsrummet i helgen samt att vi kan lägga resten av golvet i sovrummet, då är i stort sett allting klart hemma. Vi började ju renovera i oktober i fjol så det har tagit över ett år att göra om nästan rubb och stubb förutom lägga nytt klinker/kakel i badrummet som nyligen var gjort. Skönt! Ska i helgen titta ut vilka spots vi ska ha som köksbelysning också. Lite bilder kommer kanske senare.


Vid kl 17 idag åkte snälla Bookie hem och Zickan blev istället avlämnad. Zickan är Ekitas mamma, är snart 9 år och är svensk jaktchampion på skog. En mycket duktig fågelhund alltså :) Zickan ska få vara med oss över helgen och träna och bara vara. Skojsigt!


Vid 17.30 drog vi sedan iväg på skidtävling jag, Andreas och vovvarna. Tynderöcupen på Söråkers skidstadion och 5 km var på programmet för mig. Trött i överkroppen efter allt skurande i dag började jag värma upp och kände mig smått flåsig. Ingen bra känsla. Igår åkte jag också draghund med Gibbon samt att jag åkte själv efteråt. De första två varven med Gibbon var ganska pulshöjande kan jag säga. Man vill ju köra på när man kör kortisar drag med dragvovvar. Hoppas det blir mer i vinter och jag testar även Gimli också Micke :) Nu tillbaka till tävlingen. Att vinna min klass D 21 var inte så svårt då det bara var jag som var med. Tävlingen var individuell start och jag startade i ett tomrum mellan H 21 och H 18- 19. Blev till att åka själv hela tiden. Första varvet tyckte jag att jag höll bra fart, sedan som så många andra gånger när jag inte tränat så långa intervallpass eller tävlat något alls så försvann all kraft ut kroppen på andra varvet. Kändes som jag kröp fram i spåret åkandes på huk. Det är så lätt att tappa hållningen i skidåkning när man blir trött... Hoppas dom publicerar varvtider så jag kan se min oerhörda försämring. Men, men det kommer att komma bara jag får mer tävlingar i kroppen. Efter jag gått i mål värkte hela luftvägarna och det kändes som allt blödde då jag hade blodsmak hela munnen och brände när jag andades. Vad tusan? Var inte jag någorlunda tränad?. Nu har jag sån här skön ansträngningshosta då man låter dyngförkyld fast man verkligen inte är det alls.


Som sagt i mål var jag 1:a i min klass. Något annat hade varit svårt. Tiden blev 14.41 på den 5 km långa slingan (4,84 km enligt min GPS) vilket ger ett snitt på ca 20 km/h. Medelpuls 175 av maximal puls 195. Inte bra, måste höjas. Spåren var lätt sockriga, annars mjuka. Tur för mig för jag avskyr att åka på hårda, glatta spår. Då är tekniken ännu viktigare. På mjukt kan man slugga sig fram :) Jämfört med de andra tjejerna som var med i övriga klasser var jag 2:a, 42 sek efter hon som vann damer 17- 18 (går skidgym i Sollefteå hörde jag de sa i högtalarna). Det är mycket tid på så kort bana. Jag var dock före några tjejer på skidgymnasiet i Timrå vilket var kul. Nu ska tävlas mer! Resultatlista kommer imorgon.

Andreas kom förresten 2:a i sin klass. Läs mer på: http://blogg.andreassvanebo.se

Som pris fick jag hårfönare, plattång, locktång osv ocsv ett sånt där multipack. Det tackar man för.


På återseende!

Nedan bild på mig och vovvsarna.



Ovido - Quiz & Flashcards