Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Freitag

Av Caroline Jakobsson - 2 oktober 2009 21:54

Så var det helg igen då...


I onsdags blev det efterlängtad vila efter en hyffsat bra träningsvecka enligt nedan:


Tors: Styrketräning + Löp premiär 30 min elljusspår

Fre: Spinning

Lör: MTB ca 2 tim stigar i skog

Sön: MTB tävling (tot pass ca 2,5 tim)

Mån: Löp 30 min + MTB 75 min stigar i skog

Tis: Skidgångsintervaller tot pass ca 1,5 tim Södra slalombacke

Ons: VILA


I torsdags morse drog det igång igen. Det blev vattenlöpningsintervaller med Bodil på Sporthallen. Vi körde uppvärmning och avvärmning, men själva intervallpasset bestod av 70/20 * 10 * 2. Fint det! Tyckte dock att jag fortfarande var seg i benen, men det blev som sagt en del cykling förra veckan också. Jag flexade därefter in på jobbet lite senare för dagen, nämligen 8.20 istället för kl 8. Detta p.g.a att vi hade en lång utbildningsdag framför oss och jag slapp då stressa på morgonen. Utbildningen var klar kl 19.00 och jag hade då tänkt dra direkt och köra styrka (hade t.o.m lättare middag väntandes i skåpet), men blev ej så. Jag stannade istället på jobbmiddagen och tänkte köra ett uthållighetsstyrka- pass hemma istället, men visst vad lätt att göra det när man kommer hem 20.50 med sömniga ögon...det blev då inget dubbelpass denna ultralånga torsdag. Istället gick jag och la mig runt 21.30 eftersom jag redan för många dagar sedan bestämt att köra spinning på Golds med Andreas kl 6.20 innna jobbet. Jag skulle dessutom fixa jobbfika till fredagsfikat på jobbet så bilen rullade hemifrån 5.45 Kanske tur jag gick och la mig istället!?


Imorse blev det alltså först 65 min spinning (jag började trampa vid 6.20), därefter ca 30 min styrketräning triceps, biceps & mage. Yes! Jag fick in styrketräningen även om jag fick vara oerhört effektiv för att hinna till utbildningen som idag startade 8.30 :) Just nu sitter jag och slappar framför datorn och tv:n efter att ha hälsat på hos min mormor och morfar på landet och där käkat älggryta och päror samt pannkaka till efterrätt och pratat en massa! Det är alltid kul att hälsa på sina släktingar, det hinns med alldeles för sällan tyvärr..


Blir nog tidig sussning idag då imorrn blir en fullspäckad dag med massa skoj. Bodil tittar förbi vid 9, då blir det först löpning för mig, sedan mtb = crosspass. Jag är ju tyvärr tvungen att ha is i magen och börja försiktigt med löpningen så jag vågar inte dra på med något 2 tim pass än på ett tag med enbart löpning. Därefter ska det hinnas tvättas och städas, sedan blir det liten tripp till stan och till sist tjejkväll hos Jenny. Vi kommer bli ett helt härligt tjejgäng så det ska bli kul att mysa och snacka och sen gå ut. Jag kommer dock ta det lugnt och säkert gå hem relativt tidigt, jag lovar :)  Tänkte nämligen köra både kondition och sty på söndag (2 pass) samt hinna ut i skogen och plocka lingon också. Däremellan SKA jag bara få in några slapptimmar för det behöver jag! Jag är bara alldeles för dålig för att prioritera det och tillåta mig själv till det.


Höres!


  

Jag och Bodil i somras

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards