Alla inlägg den 15 oktober 2008

:(

Av Caroline Jakobsson - 15 oktober 2008 08:43

Blir inget RAID Uppsala för mig....hittar ingen att köra med. Kanske är det för sent att börja leta en vecka innan och kanske har jag letat för smalt. Dock finns det heller inte många tjejer som vill ställa upp och plåga sig i 6 timmar i tre olika grenar + ha OL kunskaper, då jag är helt utan. Jag vågade inte börja leta tidigare heller, då jag inte visste om mitt hopparknä skulle bli bra. Nu är det som det är, jag får ladda för kommande vintertävlingar istället. Jag hade säkert kunnat köra med Andreas, men han har haft problem med sin fot i veckan och då är det kanske dumt att spä på det med ytterligare en 6 timmarstävling. Typiskt i alla fall, nu när jag äntligen kan göra debut i multisport så hittar jag ingen lagmedlem, det har varit allt från skador, hemmaläger, bortrest, inga OL kunskaper etc från de jag frågat.


I lördags tog jag och tävlade den tävlingsserie vid namn Deltaterrängen jag ofta körde som barn/ungdom. Bra motionstävling som alldeles för få ungdomar och vuxna tar chansen att köra. Det blev ett knepigt 5,6 km terränglopp för mig på den 2,8 km långa terrängslingan man skulle springa två varv. Det märks tydligt att jag behöver fler tävlingar för att tävla mig i form och hålla hög fart under en längre tid än man gör när man kör intervaller. Första 2,8 km kändes så lätt. Banan började med 700 m i stort sett enbart uppför (enligt min GPS klocka), sedan plattade det ut och var småkuperat en bit och avslutningsvis var det mycket utför. Jag tror utförslöpningen tog knäcken lite på mina ben för när jag skulle vända igen och springa den 700 m långa backen uppför så var benen som telefonstolpar. Jag fick många negativa tankar om att bryta (har jag ofta när det går riktigt tungt, men gör det aldrig). På slutet blev det dock lite lättare igen när det plattade ut. Dock så hade jag ca 48 sekunder sämre tid på andra varvet vilket talar sig tydliga språk om hur det gick. Kändes alltså så konstigt, eftersom jag var helpigg en lång bit från början, men att springa och hålla emot utför kan sega ner benen om man inte är van. Jag har bara kört mina intervaller antingen på platt eller uppför i sommar/höst. Bra med nerförsintervaller också!


På lör em tog jag och paddlade kajak 1 tim med Andreas på spegelblankt vatten. Hur fint som helst. Jag kan dock meddela att det numera är svinkallt i vattnet efter alla höststormar så att gå runt är inget alternativ.


På sön blev det lite över 3 tim MTB. Bodil cyklade med mig från början, sedan körde jag lite mer väg och avslutade med sista delen av Fågelbergsslingan. Den var verkligen lerig måste jag säga! Andreas fick sitt jobb sedan när han skulle tvätta min cykel som han lovat för att sälja den på måndagen. Passet i söndags kändes jättebra, också konstigt eftersom jag cyklat ytterst lite på sista tiden. Pulsen var kanon och som jag vill att den ska vara. Hade tänkt denna helg som en liten uppladdarhelg inför RAID Uppsala, med ett lite längre cykelpass. Nu blir det inget... Hade också fixat att få låna en Stevens democykel då min cykel numera är såld.


Härnäst blir det till att hålla motivationen uppe och träna på, nu vill jag ha SNÖ!!! Jag hoppas kunna köra en hel del längdtävlingar (motionstävlingar alltså!) i vinter om kroppen vill. Återkommer med en kort resumé från sommaren som varit samt ska fundera ut nya mål för kommande säsonger.


På fre är det tjejfika och så ska vi eventuellt boka datum för tjejläger i fjälls!!! Ska bli skoj. Nu ska det fortsätta jobbas och ikväll är det skidträff på Team Sportia i Birsta. Andreas kommer jobba där och ev jag.


Nedan en bild som det ibland kan se ut på tävlingar i multisport i mixklass. Den starkare (Andreas) linar den svagare (Caroline) för optimal fart :)

På återseende!




Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards