Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Slarvat...

Av Caroline Jakobsson - 15 december 2008 12:44

Oj vad jag har slarvat på sista tiden. Jag kommer inte ens ihåg när jag skrev sista inlägget. Som vanligt har det hänt mycket, har både hunnit med att vara nere på Strömsholms Djursjukhus mellan Västerås och Eskilstuna med Ekita samt haft rejält ont i foten under en period (ca 1 vecka). Ekitas ena höft ser inte bra ut, men nu har vi satt in all behandling som går och hoppas att sjukdomen ska övergå i vilande fas så att Ekita får många fler härliga år med oss. Min fot (den med misstanke på lös benkropp/alt broskbit/alt inklämd ledkapsel etc) har också krånglat rejält. Under två dagar hade jag så ont att det bara inte gick att gå på foten. Fick använda den som en stylta för böjde jag på fotleden kändes det som en kniv nere i foten. Kom pang bom, gick i vågor när jag hade det och försvann också ganska snabbt. Jag måste nu ta ställning till om jag står ut det detta återkommande besvär eller om vi ska göra en artroskopi och titta in och se om något ligger lite tokigt och gör att det kommer i kläm emellanåt. Tiden får utvisa vad det blir.


Mellan skadeproblemen (har varit annat också, men det har varit mestadels överansträningssaker som känns på helt annat sätt) så har jag försökt träna på så gott det går. Det har blivit både cykling, lite löpning, mest skidor och även draghund! :) Skriver mer om träningen i annat inlägg :) Har nu också haft vovve på besök, Bookie. Superkul att träna draghund och kul med vovvar hemma. Jag skulle kunna ha flera stycken så roligt är det. Snälla Andreas ;) Bookie är bra dresserad och jättelugn så det har inte varit några problem alls. Har också kört med henne lös efter min sida. Ekita har jag koll på inne (finns ingen flyktväg), men ute så strider vi lite måste jag säga. Hon testar mig kontinuerligt och arg blir jag när hon inte lyssnar. Svårt när man gjort fel från början, men eftersom Andreas lyckats vända allt så kan jag också. Ekita går svinbra med Andreas i koppel, mig vill hon gärna ha halva/hela kroppen före, men det vill inte jag. Hundar ska gå fot. Jag har kanske blivit för sentimental på sista tiden med henne, det ses ju som en svaghet för hundar att vara det enligt den hundpsykologibok jag nu läser.


Nedan bild på snyggisarna :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards