Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Snart vintertriathlon...se FILMER

Av Caroline Jakobsson - 22 december 2008 12:27

Snart kommer jag att följa med Andreas på hans första vintertri tävling i år i Oslo. Jag hjälper till med hans coaching på tävlingar; man ska gå på tävlingsmöte, langning ska fixas på speciella platser, tider ska skrikas, utrustning ska fixas och hjälpas till att he på rätt plats mm mm. Jag har pratat med förbundet, då väldigt få tävlingar ligger ute i programmet i år (EM i Slovakiken och VM i Österrike) och fick förklaringen att detta år är som ett litet mellanår för sporten. Den förre ordföranden i det internationella triathlonförbundet var ej så positivt inställd till att lägga ner arbete på sporten då han inte tyckte att de nationella förbunden drog sitt strå till stacken och jobbade med vintertritahlon. Den numera nya ordföranden är dock väldigt positiv så vi får hoppas att vintertriathlon kommer att fortsätta växa. Jag hoppas även att Sverige ska kunna ordna någon internationell tävling snart! Eftersom int förbundet förmodligen kommer att lägga ner massa arbete på sporten så vill de att den på sikt ska bli en OS- gren, något som det även talaldes om för nått år sedan. Det är bara att hoppas att nya krafter tar tag i sporten och utvecklar den för deltagarlistan är inget att skämmas över i de stora tävlingarna. Det finns faktiskt många duktiga athleter som deltar.


Nedan en länk till en FILM om vintertri där Andreas är med i. Det är under österrikiska mästerskapen som anordnades samtidigt som en Europacup. En liten mindre tävling alltså, men ändå med stort startfält.

http://www.kleinezeitung.at/allgemein/video/regional/724644/index.do

Andreas kutar milen på 32 min, ändå är han lååångt ifrån att vara bland de första på löpningen. Det krävs alltså hög löpförmåga, cykelförmåga och skidförmåga för att nå en topplacering.  


Totala världscupen 2008 (ingen film):

http://www.triathlon.org/docs/ranking-winter-men.pdf


FILM från VM i vintertriathlon i Freudenstadt, Tyskland. Klicka på Freudenstadt Winter 2008 och sedan finns två filmer att välja på där den nedre är killarnas VM.

http://www.triathlon.org/?call=TWpReg==&sh=keep


Ska bli kul att hejja på Andreas i vinter!



 
 
Rydan

Rydan

22 december 2008 19:20

Ja det vore ju verkligen ett lyft om det blev OS gren. Säkert skulle intresset mångdubblas för Vem vill inte ha ett oS guld? Något att jobba för, men inte det enklaste.
När drar ni till OSLO ? Lycka till men dessförinnan
EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT år på ER och förhoppning om en skön och trevlig helg med familjen!

http://mariarydqvist.se

 
Ingen bild

Caroline

27 december 2008 16:34

Olso blir den 4 jan tror jag det är. Vi håller tummarna för dig på touren nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards