Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Duathlon SM och kropp i koma

Av Caroline Jakobsson - 6 september 2009 15:41

Jag följde i helgen med till Stockholm för att heja på under Duathlon SM. Andreas lyckades knipa en silvermedalj, bland annat före kometen Clas Björling som är med i samma multisportlag. Stort Grattis!


Se resultat och bilder här.


Själv blev träningen ofrivilligt offrad på fredag p.g.a lång restid och att jag bara inte orkade träna innan jobbet med allt som varit att fixa. Jag hade en svag planering om att träna på fredag kväll när vi kom fram, men när klockan var 21.30 kändes det inte så lockande längre. Hotellet vi bodde på var Morningtons äventyrshotell i Bromma, där Martin Flinta fixat spons åt multisportlaget som ska till Kina alldeles snart på Asiens största multisporttävling! På hotellet bodde alltså vi, Eva Nyström (Sveriges bästa järnkvinna), Martin Flinta och Clas Björling.


På lördagen klev jag upp innan frukost och började träna på hotellets stora gym alldeles vid 7.00 Jag hann med ett cykelintervallpass på totalt 1 tim samt lite styrketräning överkropp. Totalt pass 90 min. Därefter hejade jag hela dagen på de tävlande och fotade med den icke fotovänliga kameran innan vi åkte hem.


Idag har jag kört 3 tim lvg cykling. Turen blev hemifrån- Allsta- mot Viforsen och av mot Kvisselby- Njurundabommen- Skatan - Galtström- tillbaka till Juniskär - E4- hem. Ca 8 mil tur. Dessvärre är jag totalt slut!!!! Jag försöker ju som tidigare nämnt gå ner några kilo i vikt sedan förra lördagen. I går bestämde jag mig för att laborera lite för att öka fettförbränningen. Till "kvällsfika" blev det 1 äpple kl 19.00 efter en lättare middag kl 17.00


Sedan steg jag upp i morse och genomförde passet utan att äta frukost innan, det blev endast 1 proteindrink innan :) Första halvtimmen kändes seg, sedan lossnade det. Efter ungefär 2 tim och 10 min var energin slut dock. Fastän jag stundvis hade lägre puls än Andreas (ja, det är sant!) så var kroppen i koma. Ett tag körde vi 32 km/h på en raksträcka platt och då hade jag 96 i puls. Totalt bensinstopp! Jag lyckades iaf rulla hem på 3 tim och sen vingla upp i trappan in och i med lagom mängd lunch direkt. Efter lite sömn och slapp väntar nu tvättning av kläder samt ett styrkepass på gymmet. Givetvis även middag :)


Vi hörs!


Nedan bilder från gårdagens tävling.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards