Alla inlägg den 1 september 2009

Av Caroline Jakobsson - 1 september 2009 20:04

Japp, så idag var det dags för den veckoplanerade tisdagsträningen med skidgång i Södra. Med Bodil på sjuksidan blev vi till slut 4 tjejer som körde denna första gång, förhoppningsvis blir vi sedan bara fler och fler.


Efter kortare uppvärmning blev det:

1 st hel

1 st hel

1 st hel uppdelad i 2 min intervaller

1 st hel uppdelad i 3 min intervaller


Totalt 4 vändor alltså. Sammanlagd tid på passet blev 90 min.

Härligt, härligt, synd bara att min form var ljusår från förra veckan. Då gick jag iofs på samma tider, men kroppen var flertalet snäpp piggare då. Jag behövde nästan inte slita något alls jämfört med idag då det bitvis kändes lite slitigt. Det kan ju också bero på att jag nu försöker gå ner till min idealvikt...

För mycket mat (ej onyttigt utan för MKT) och för mycket stillasittande har lett till att jag tyvärr den senaste tiden (några månader) vägt mer än jag någonsin gjort tidigare. Nu har jag lyckats gått ner 1,5 kg på 3 dagar, vilket innebär att kroppen har tunnare depåer med kolisar som i sin tur binder mycket vatten. Hoppas jag orkar hålla i ett tag trots att träningen går sämre så jag kommer ner åtminstonde 2 kg till och det ska vara i fett, inte vatten och tömda kolisdepåer som nu.


Nästa tisdag kör vi igen! Dyk upp då vettja och kör i din egen takt! Vi väntar in alla efter varje intervall!


Nedan bild är på Ida (fotbollstjej från SDFF som har uppehåll med fotbollen just nu), Jenny (allroundträningstjej) och Hanna (allroundträningstjej). Jag själv (som också är allroundträningstjej) håller i kameran jag :)

Ovido - Quiz & Flashcards