Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Girlpower

Av Caroline Jakobsson - 8 september 2009 20:55

Så, då har ytterligare ett tjejpass lagts till handlingarna!


I söndags blev det dubbla pass, först 3 tim lvg cykling (8 mil) i lugnt tempo och därefter ett styrketräningspass på Golds efter 20 min uppvärmning på trampmaskin. Igår (måndags) blev det "ofrivillig" latisvila. Efter att ha jobbat över på jobbet och kommit hem relativt sent så fastnade jag helt enkelt i soffan. Kvällen blev således "förstörd" i och med att jag hela tiden sköt upp träning och att det till slut inte blev någon när mörkret började falla på.


Med tanke på detta gick jag därför och la mig tidigt igår (21.30) och klev upp 05.10 I med frukost och sedan packade jag ihop mina kläder och prylar och hängde på låset till Sporthallen kl 06.30 Det blev 1 tim vattenträning innan jobbet (30 min simning följt av 30 min vattenlöpning). Skööön start på dagen! Jag hittade visst även andra där som var på plats för tjuvträning ;)


Efter jobbet blev det den inplanerade veckovisa tjejträningen i Södra, skidgångsintervaller. Denna gång var Hanna borta p.g.a en tåoperation och Bodil var tillbaka efter sin förkylning. Vi var alltså åter igen 4 st tjejer som körde; jag, Jenny, Bodil och Ida. Lite bilder från uppvärmningen ser ni nedan.


Efter att ha cyklat upp till slalombacken med Bodil blev det ½ uppvärmning med lite fototagningar följt av 4 st intervaller upp för slalombacken (3 hela i ett svep och 1 hel uppdelad i snabbare 2 min intervaller). Nice!!!! Under återhämtningen (det vill säga när vi tog oss ner för backen) så smiddes fina planer inför vintern. Bland annat pratade vi om ett tjejläger i Ramundberget/Bruksvallarna inför skidsäsongen. Vi snackade också om att även i vinter köra tillsammans en bestämd dag i veckan där vi antingen kör styrkestaksintervaller eller backintervaller eller liknande på skidor. Det är faktiskt superbra och skoj att ha åtminstonde en fast dag där man kör tillsammans och kan pusha varandra. Det ger en härlig motivation än att enbart köra allt själv! :)


Så tack för idag tjejer och hoppas ännu fler dyker upp nästa tisdag Glad


  

Från vänster: Jenny, Bodil, jag (som råkar täcka Bodil med min arm...) och Ida


 

Ida, Jenny och Bodil innan början av uppvärmningen


 

Vältränade rumpor under uppvärmning (sorry tjejer, kunde inte låta bli Oskyldig)


  

Ida, Bodil och Jenny inför uppvärmningen

 
 

9 september 2009 10:02

Var är bilderna från EFTER passet??? Är det fortfarande 4 top-fräscha och spralliga donnor på bilderna då? ;))))

http://kungligg.blogg.se

 
Ingen bild

Caroline

9 september 2009 13:00

Absolut! Det kan jag intyga :)

 
Ingen bild

Kathmandu

9 september 2009 18:26

Good work and performance, but write more about Ekita also.

 
Ingen bild

Hanna

9 september 2009 20:04

Jag hade gärna varit med igår. Och planerna inför vintern är jag helt klart med på! Låter kanon.

Tjejträningen på tisdagar har blivit något att se fram emot. Det ger definitivt inspiration för övrig träning med :D

Nu hoppas jag på att tån läker snabbt så jag kan vara med nästa tisdag.

 
Ingen bild

Caroline

9 september 2009 20:29

Jag håller verkligen med! Att man inte drog igång med gemensam tjejträning tidigare :) Hoppas tån din läker ihop snabbt så syns vi snart igen.

 
Ingen bild

Caroline

9 september 2009 20:30

Ekita ska opereras imorgon kl 8.20 De ringde om återbudstid nu efter jobbet. Jag kommer definitivt uppdatera om hur det går. Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards