Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Nyopererad

Av Caroline Jakobsson - 10 september 2009 21:25

Idag har varit en händelserik idag... Jag klev upp 06.10 och gjorde mig ordning med allt vad det innebär. 07.30 rullade bilen mot Lv5 och därefter gick jag en promenad med Ekita i 30 min. Sedan rullade bilen ytterligare några hundra meter till Veterinärhuset på Lv5 för avlämnande av Ekita. Klockan 08.20 tog vi hissen upp till operationsavdelningen och där lämnade jag av Ekita för operation av hennes halsknöl. Efter det rullade jag vidare hem för en kort mellanladning innan jag åkte vidare mot vårdcentralen för undersökning av mig själv. Bilturen slutade sedan på jobbet dit jag skyndade mig så gott som det gick för att vara med på utbildningsdagen. Efter jobbet rullade bilen åter igen (det har blivit mycket rullande idag) till Veterinärhuset för att hämta en trött och groggy liten vovve. Operationen hade gått bra och veterinären hade hittat 1 grässtrå och 1 frö alldeles intill lymfkörtlarna på Ekita. Hur detta hade tagit sig dit är ännu okänt, men detta grässtrå och frö hade irriterat hennes vävnader ganska bra nu ett tag. Allt var och grässtrået och fröet är nu borta så nu hoppas vi såret läker som det ska. Ekita slipper iaf åka och ta bort stygnen då de använde en tråd som kroppen själv ska ta hand om.


Efter att ha hämtat Ekita blev det min första del av observationen medan Andreas var ute och tränade. Alldeles innan Andreas kom hem drog jag ut på min träning som blev styrketräning med Bodil. Ekita har således varit under uppsikt hela kvällen och imorrn ska hon till Andreas mamma då jag jobbar och Andreas ska jakta. Första två dygnen är det bra om Ekita hålls under uppsikt så inget oförutsett händer. Själv har jag hunnit slängt i mig fika och nu väntar sängen då jag är inbokad på spinningpass kl 06.30 imorrn bitti Glad


Jag känner mig dock ganska orolig över mitt ben om jag ska vara ärlig. Idag är benet smått svullet igen över ett område på kanske 2 cm. Jag vet inte om det är av undersökningen idag eller vad det är (vibrationerna från igår under MTB?). Hur som helst så verkar det inte hjälpt att jag snart inte tagit ett enda joggsteg på 4 v... Nu har jag i alla fall kommit så långt att jag ska kallas till en skelettscintigrafi där jag äntligen kommer att få svart på vitt resultatet. Remissen har landat och jag är inbokad på tid sa dom när jag ringde, men jag måste ringa rätt nr för att få reda på när jag får komma. Hoppas jag får komma så snart som möjligt då jag nu haft dessa besvär sedan i juni. Håll tummarna för mig...  



¨Ekita innan operation!

 
 
AS

AS

18 september 2009 10:42

Ta och uppdatera bloggen lite oftigare nu :)

http://blogg.andreassvanebo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards