Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Details samt bilder!

Av Caroline Jakobsson - 28 september 2009 22:25

Ja, här kommer resultatlista från gårdagens Höstrusket.


Det enda som inte stämmer var att jag faktiskt inte var så långt som det ser ut efter han som jag skrev i förra inlägget att jag var ca 12 sekunder bakom i XC- loppet. De har skrivit fel 1 minut på tiden för honom, bara så ni vet Glad 


Här är resultat.


Bland de som ställde upp var jag 9:a i prologen, 6:a i short track och 4:a i XC- loppet. I XC- loppet valde vissa att åka kortare sträcka så därför var alla inte med i totala där. Så mycket förbättrade jag mig alltså inte.


Summa summarun är jag väldigt nöjd med gårdagen. Seg inledning på prologen med stumma ben, men sedan tyckte jag att det lossnade och det kändes mest skoj att jag mentalt sätt inte var det minsta rädd i skogen. Det har blivit oerhört lite MTB i år pga mitt ben som känts konstigt och obehagligt i vibrationer och med tanke på det är jag glad att det kändes som det kändes.


Här är lite länkar till bilder där jag lyckats fastna.


Sundsvallscyklisternas fotograf:


Bild 1 (jag i lättare utförslöpa)

Bild 2 (kämpar mig uppför backe)


Bildspel i Sundsvalls Tidning. Klicka på bild och se bildspelet. Jag lyckades fastna med min stora ända i en kurva :)


Så, idag har jag varit med Erica på Södra och kört 30 min lätt löpning följt av 75 min MTB. Jag hann landa sisådär en 5 min efter jobbet efter att ha kastat i mig mat innan bilen rullade mot Södra med cykeln i bakluckan. Först sprang vi 30 min med hundar och sedan blev det MTB. Vi märkte att det blev riktigt mörkt väldigt snabbt så det blev bra träning för psyket. På något konstigt sätt tycker jag att det är lättare att släppa på när det är mörkt och man inte ser alla hål, rötter och stenar. Man är på nått vis inte rädd för det man inte ser :) Vi avslutade dock med elljusspår när mörkret hade fallit på bra mycket.


Ni missar väl inte tjejträningen i Södra imorrn!!! Kl 18.00 i foten av slalombacken. Nästa vecka blir vi 6 st enligt mina beräkningar, men kom och var med imorrn också! Det blir skoj, jag lovar :)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards