Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Södra

Av Caroline Jakobsson - 29 september 2009 20:07

Idag var det dags för backintervaller i Södra igen.


På plats var jag, Bodil, Jenny och Ida, ett härligt tjejgäng alltså Glad Nästa vecka blir vi utökade med Hanna (som varit borta på jobbresa ett tag) och Katarina (en löpartjej i stan). Härligt!


För mig blev det 1 st snabbare idag följt av 3 st tröskel, totalt 4 vändor alltså. Jag kände på den första att seghet satt kvar i benen från spinning 55 min i fredags, 115 min MTB i lördags, 2,5 tim MTB i söndags (med 3 tävlingar dessutom) och 30 min löp + 75 min MTB igår. Bestämde mig då att för en gångs skull varva med lite tröskelintervaller. Skönt, MEN fasen vad kallt det börjar bli ute. Brrrrr....


Imorgon tror jag att det blir vila, sedan torsdag dubbelpass (vattenlöpning intervaller morgon och sty kväll, fre spinning morgon och helgen är inte planerad. Träning blir det i vilket fall som helst och sen hoppas jag att det inte hinner bli minus så jag kan ut och plocka lingon. På lör ska vi dessutom ha tjejträff hemma hos Jenny. Då blir det god mat och mycket tjejsnack Glad Mycket att se fram emot alltså. Jag har också tagit ut 1 dag semester så på torsdagen den 3 dec efter jobbet drar x antal tjejer till Ramundberget/Bruksvallarna på tjejläger med massor av skidåkning.


Vi hörs!


 

  

Jag och Ekita efter dagens pass. Ekita har fått mjukstarta med träning efter 2 operationer och mycket bäddliggande. Igår var hon med och löpte i 35 min och idag fick hon vara med och jogga uppvärmning i 15 min med mig. Nu blir det långsam stegring då hon förlorat viktig muskulatur som håller höftkulan/leden bättre på plats.

 
 
Ingen bild

Marina

30 september 2009 18:34

Ni ser ut att ha det riktigt fint hemma. Kan du inte lägga upp lite fler bilder så jag får se mer? :-)

 
Ingen bild

Nepal

1 oktober 2009 17:22

Snart dags att utmana Himalayas höjder :-) Kul att kroppen verkar hålla, men känn efter och vila när det behövs./ Kathmandu citizen.

 
Ingen bild

Caroline

1 oktober 2009 20:42

Jo, kan komma ut lite mer bilder Marina när det är välstädat hemma :) Men ångrar redan en del saker jag skulle velat ha gjort annorlunda ;) Jasså, du ska på vandring i bergen pappsen? Ta det lugnt!

 
Ingen bild

Hanna

2 oktober 2009 19:58

Du ska bara veta vad avis jag är som inte fick vara med i tisdags. Men till veckan är jag tillbaka. Förhoppningvis också helt frisk då från förkylningen.

 
Ingen bild

Caroline

5 oktober 2009 18:02

Ja, hoppas du är helt frisk då Hanna så vi blir ett gäng! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards