Alla inlägg den 20 april 2009

Av Caroline Jakobsson - 20 april 2009 16:44

Här kommer fina bilder från helgens prövningar!


Lite mer text kommer sedan.



Av Caroline Jakobsson - 20 april 2009 12:29

Så, nu är man hemma från fjälls. Svullnaderna runt ögonen börjar sakteliga att lägga sig.....ja, jag brände mig om man säger så.....huvva....


Fredag:

Avresa från S- vall med Andreas Ford. Hämtade Bodil, sedan Jenny och Chanida och så rullade bilen mot Storulvån och där vi skulle bo (en bit från Storulvån). Kom fram vid 22- tiden, sedan fika, uppackning och bums i säng.


Lördag:

Världens härligaste skiddag. Ingen blåst, soligt blandat med lite lite moln :) Vi hämtade ut hyrutrustningen vid 9.00 när de öppnade, sedan tog det tid vid betalningen. Seeeeegt betalsystem. Vår tur började sedan kl 10 och vi lämnade tillbaka skidorna 30 min innan stängning kl 18. Gissa om vi fick en lååång dag ute på fjället :) Hur härligt som helst! Total tid var vi ute 7 tim och 15 min och vårt fikastopp var kanske bara 15 min p.g.a började frysa så fort. Annars blev det mest stanna för att ta kort och sätta på och ta av stighudarna. Total tid vi enbart gick uppförs (hade pulsklockan igång bara då vi gick uppförs) var 4 tim och 20 min och på den tiden hade jag 143 i medelpuls! Fint pass måste jag säga! Övrig tid åkte vi upför samt gick på platten med skidorna.


Efter en fruktansvärt fin dag tog vi bilen tillbaka till stugan. Den lilla stugbyn var tom och endast vi bodde där. Väl där skulle Jenny och jag leta reda på bastun de sa på telefon vid bokningen skulle finnas. Det stod en bil på parkeringen som vi trodde tillhörde ägaren, men ingen öppnade i huvudhuset när vi knackade och drog i dörren. Vi gick runt huset och hittade en ingång till en källare där det satt en gammal handskriven lapp om bastu. Gick ner där och trodde verkligen vi hamnat fel då det var ett gammalt och unket källarrum. Hittade inget lyse så jag gick in en bit i mörkret och vred på en sån där gammal lysknapp. Samtidigt som en svag belysning tändes så råkade jag trycka upp dörren till ett rum i källaren.....


Mitt framför ögonen på mig och Jenny står en människorliknande kropp inlindad i svart sopsäck och som är fasttejpad på en planka. Vi skriker till och säger - vad faan är det där? och springer upp ur källaren och springer till de andra tjejerna i stugan att de måste komma. Vi går sedan ner för trappen och sticker in kameran, men ingen vill gå in och öppna själva plastsäcken för att de vad det är....en annan håller upp dörren för att det ska komma in lite mer ljus så man ser något. Därefter springer vi in i stugan och Chanida drar över bilderna från kameran på sin dator. Ser ju onekligen läskigt ut, även om sannolikheten för att det ska vara riktigt är väldigt, väldigt låg....MEN så tänker vi, vem faan ställer ett lik- liknande fynd alldeles innanför dörren i en källare där det kan komma folk. Är det ett elakt skämt? Ska någon försöka skrämma oss? Vad har man en sådan där grej till?

Vi bestämmer oss för att maila bilderna till polisen så kanske de kan säga vad det är. För oss såg det ut antingen som ett verklighetsbaserat skämt eller att en förkolnad kropp slagits in en plastsäck där fötterna sticker ut...

Plolisen bad oss inte röra en sak och skulle skicka en bil dit. Själv höll jag på att dö då, av olika anledningar. Jag visste ju att sannolikheten för att det skulle vara riktigt är väldigt låg och gud vad skämmigt tänkte jag om det finns nån förklaring. Å andra sidan tänkte jag...vem fasiken använder ett sånt där och varför står det i en källare där det faktiskt kan komma in folk....kanske bäst att se efter...


Fortsättningen kommer i del 2.

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards