Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Caroline Jakobsson - 7 juli 2009 19:51

Många sena nätter har gjort mig trött på em efter jobbet. Kanske dags att träna direkt efter jobbet innan jag hinner bli så trött.


I fredags var jag och Bodil ute på ett intervallpass och mitt ben höll!!!! Det var superduperhärligt att få kuta igen. Vi sprang 2 st 10 min intervaller och avslutade intervallpasset med 1 st Andreas specialare, det vill säga en obanad backintervall från elljusspåret som går mellan Lv5 till Södra slalombacke till toppen av Södra. Totalt pass 90 min. Jag trodde verkligen inte att benet skulle hålla, men det blev en chansning som höll.


I lördags skulle jag köra ett lättare crosspass enligt planeringen, 60 min löp och 60 min lvg cykling. Med finfint väder, fint sällskap av Bodil och superhärlig terräng blev det visst 2 tim och 30 min löpning :) Skööönt. Efter passet åkte vi för att bada i Sidsjön, men plötsligt väderomslag gjorde att badsuget försvann puts väck. Därefter hem för att äta middag med pappa och syrran och syrrans sambo. Pappa min har nu nämligen återvänt till Nepal för ytterligare ett års jobb där. Vid 19 dök sedan Bodil upp och ett tag därefter Chanida. Vi hade det trevligt med poppig musik och nått glas vin och drog sedan ner till G- festen. Helt ärligt tycker jag inte att det är värt pengarna då det inte var någon artist som lockade mig. Jag hade önskat bättre artister och mindre folk så att inte hela kvällen blev ett knuff- och trängselkalas.


Söndagen blev vikt åt STORstädning med stort S. Har verkligen gått igenom allt här hemma så nu är det så rent och trevligt. Tyvärr har min gamla ljumske- skada börjat spöka igen. Iliar till emellanåt när jag förflyttar mig...


Måndag 65 min lvg- cykel sent på kvällen efter att ha sussat efter jobbet. Jäklig motvind och något sega ben och även något sämre ljumske efteråt.


Nu, tisdag, sitter jag och slappar och ska bege mig ut på en kortare löptur. Hoppas ljumsken vill vara med, för det ilar fortfarande till emellanåt men va tusan, man kommer till en gräns när man blir less på att rätta sig efter kroppen. Får bli som det blir.


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards