Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Ny cykel :)

Av Caroline Jakobsson - 30 april 2009 17:59

Förra veckan var en grym vecka med plugg, jobb, praktik med mera.


Träningen jag hann med var:


Ons: Löpintervaller 2* 1000 m på 3.31 + 2* 4 min på cykel + massa styrketräning


Tors: Löpning 40 min+Cykel 40 min (ibland är det bra med crosspass för mig för då slår jag två flugor i en smäll när jag har ont om tid, det vill säga att jag hinner rasta Ekita i och med att hon får följa med och kuta)


Fre: MTB AI med inslag av 6* 30 sek intervaller max intensitet. Åkte sedan till Kalmar på kurs. Pluggade hela kvällen och kom i säng kl 00.00


Lör: Kursdag 09- 17. Promenad 2 km enkel väg från hotell till skolan. Tillbaka till hotellet 18.00 Sprang sedan 4* 4 min intervaller med två minuters vila mellan. Ca tröskeltempo, ngt högre kanske ibland. Var något seg så km/h blev inte alls vad jag tänkt mig. 14,5 km/h i kuperad terräng (uppför och nerför) fast på asfalt/grusväg. Blääää! Avslutade med 2* 5 min magstyrka på hotellrummet. Pluggade lite, sen i säng kl 21.30 Bra gjort tycker jag :) Jag har lagt mig alldeles för sent på sista tiden.


Sön: Klev upp 05.50 Ut och sprang ca 9- 10 km/h tempo, dvs normaltlugnt i 45 min. Sedan samma promenad till skolan efter frukost. Flög därefter hem på eftermiddagen och var hemma i Sundsvall vid 22.20


Mån: Praktik hela fm på hästgård. Jag skulle sedan ha jobbat hela em, men i och med min "tupplur" kl 14 som bara skulle vara ca 1 tim men som blev 4 tim!!!, så blev kvällen vikt på jobb istället. Som gymnasielärare finns det hela tiden massor som ska förberedas när man är ny som lärare och inte har färdigt material. VILA alltså


Tis: Jobb heldag, därefter middag och jobb hela kvällen. VILA igen


Ons: Löpning med Andreas i 45 min före jobb, sedan jobb och därefter var jag med på en rättegång som åhörare (ingår i mina studier). Jag började sedan skriva själva analysen på kvällen tillsammans med allmänt surfande.


Tors: MTB 60 min med min nya cykel :)


Så, hoppas intresseklubben antecknar vad jag gjort nu i veckan :) Haha...


Till helgen är det planerat att jag ska snäppa upp träningen rejält. Jag hoppas bara kroppen är med på det. Det har blivit en hel del distanshelger på sista tiden känns det som så nu suktar psyket efter lite mer plågeri och hårda intervaller. Min plan är:


Fre fm: Löpintervaller AIII

Fre em: Cykel AI


Lör fm: Cykel AIII

Lör em: Löp AI + uthållighetsstyrka


Sön fm: Långpass cykling (eller lång och lång...runt 3- 3,5 tim kanske)


Vill nån hänga på??????? Please! Kul med sparring!






 
 
Maria

Maria

30 april 2009 20:21

Av träningen att döma verkar du varra i god form. Hoppas ni får en trevlig varlborg!

Fråga: Ska man skaffa en plastkajak eller en glasfiber?

Stor vårkram!

http://www.mariarydqvist.se

 
Chanida

Chanida

1 maj 2009 22:12

Ghaaa... Finfin cykel, me like fälgarna;)

http://www.whenwherewhat.blogg.se

 
Ingen bild

Caroline

2 maj 2009 10:39

Ja, vit och snygg! Nu måste jag bara hitta en snygg cykeltröja som jag kan ha till :) Du då? Nån ny på G?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards