Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Man hinner inte mycket...

Av Caroline Jakobsson - 18 juli 2009 22:51

när man jobbar. Det blir lätt sena kvällar och tidigare mornar och fullspäckade dagar :)


Efter tävlingen i onsdags blev det ett distanspass på landsvägen på torsdagen med Chanida. Vi var ute i 1 tim och 30 min och körde svängen mot Matfors och av mot Kvissleby och runt Nolbykullen och hem Strandleden. Fint pass. I fredags flexade jag på jobbet och var hos naprapaten på morgonen kl 8 på behandling. Vilken befrielse! Nu skulle jag dock behöva massor av massage på min onda bröstrygg. Ja, jag fick alltså en låsning där före Norge som inte direkt blev bättre av Norge- tävlingarna. Fick massage och utknäckning hos naprapaten, men muskulaturen är väldigt stel så jag vill inte att det ska glida snett igen... Massage nån tack? :)


På fredag kväll blev det sedan snabbstädning föjt av ett styrketräningspass. Jag körde först löpning och sedan lite rodd för att därefter köra benpress, massa mage, triceps och biceps. Uscha vad jag inte är bra på styrketräning längre, men hur ska man hinna allt? Det går inte. Just nu vill jag iaf prioritera konditionsträningen. På kvällskanten fick vi sedan storfrämmande av Andreas träningskompisar, varav en ska stanna hela helgen.


Idag lördag har jag paddlat i 90 min med Andreas, Erik W och Jens T. Fick bra tips också, det vi fick alla! Känns roligare att paddla när man får något konkret att tänka på också! Vädret var heller inte fel med strålande sol! Efter paddlingen blev det lite simning med Ekita ut till bryggorna som ligger mitt ute i vattnet. Eftersom Ekita vägrade simma dit själv (hon är duktig på att simma men gillar ej att simma) så skulle vi försöka locka henne men icke sa Nicke. Då försökte jag ta med henne ut men jäklar vad hon sparkade mig på höftböjaren. Ser ut som riktiga rivmärken på låren, men det är verkligen inget på utsidan, måste ha blivit som blåmärken på insidan istället.


Efter sim slog jag en signal till Chanida, åkte hem och packade ihop lite mat och drog iväg till Sidsjön. Där låg vi och slappade i några timmar, så skönt så skönt! Hade definitivt somnat om jag inte haft nån att surra med :) Sedan iväg och handla mat och iväg hem för att småfika lite macka innan andra passet. Detta blev lvg cykel, backintervaller i Södra. Jag känner dock att en behövd vilodag börjar närma sig då jag lyckades cykla på samma tider med lvg:n som med min MTB. Hmmmm? Nu har vi käkat sen middag (tacotortillas!), fikat glass med vattenmelon och varit ute på prommis med Ekita. Känner att John Blund börjar närma sig då Bodil dyker upp för träning kl 9.00 imorrn.


Fy fasen vad mycket jag skulle vilja hinna med, men det går bara inte. Har massa småfix på min göra- lista, men det gäller verkligen att ha "bara- vara" dagar också, annars är det inte bra. Jag lurar nästan på att ta 2 vilodagar på raken mån, tis då jag efter jobbet ena dagen bara kan vara hemma och kika på tv och ta det lugnt och andra dagen fixa med sånt på göra listan (städa förråd, tvätta cykeln, sätta sista lister etc etc). Sedan skulle jag behöva hälsa på släkten också. Ja, alla har vi vårt livspussel!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards