Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Vilar med gott (?) samvete

Av Caroline Jakobsson - 21 juli 2009 18:39

Efter en del träning så tyckte jag att det kanske kunde vara bra med en 2 dagars vila så att jag inte gapar efter för mycket nu när jag äntligen är igång igen.


Veckans träning efter Norge- resan har varit följande:


Tors: Löpning AI skogen 120 min

Fre: Tävling Nesaksla Rett Opp Åndalsnes

Lör: Tävling Midsund triathlon Midsund

Sön: Tävling Fraenarittet Elnesvågen

Må: MTB AI 70 min

Tis: Vila

Ons: Löptävling 5 km Härnösand

Tors: Cykel lvg AI 95 min

Fre: Löp, Rodd 20 min + Styrketräning Ben, Mage

Lör fm: Paddling AI 90 min

Lör em: Backintervaller lvg Södra Berget 60 min

Sön em: Löpning AI i skogen 2 tim 20 min

Sön em: Cykel MTB AI 110 min


Å nu har jag vilat i 2 dagar. Igår efter jobbet passade jag på att göra ett besök hos min mormor och morfar som jag tyvärr inte hunnit hälsa på så mycket som jag skulle ha velat. Väl där blev det god middag (älggryta), och snack med släkten. Därefter svidade jag om från jobb- outfiten till riktiga kläder!!! På med regnbrallor, regnkappa och mormors stövlar och ut och plockade kanske 1,5- 2 liter jordgubbar i spöregnet. Mums, mums! På kvällen blev det sedan en film innan läggdags. Måste berömma mig själv där för att komma i säng innan 22.30 Finemang!


Nu måste jag uträtta lite ärenden innan vardagen med jobb följt av träning börjar imorgon igen. Jag lurar även på att vara med på Vertex Velo på lördag, men med 3 lvg- pass i benen är jag ju inte direkt van. Kan vara kul iaf. Det lär visa sig.


 
 
Ingen bild

Malin L

29 juli 2009 23:46

Trevlig o färgglad blogg du har !Har du ingen bild på din outfit ?
Gummistövlar är ju modernt dessutom. Vad var det för några du hade på dig ?

 
Ingen bild

Caroline

2 augusti 2009 17:30

Tackar! Bild på outfit? Regnkläderna eller? Inget modernt stuk för mig där utan det är helt i friluftslinje; funktion framför något annat :)

 
Ingen bild

Malin L

5 augusti 2009 21:28

Jo detvar regnkläderna o stövlarna jag tänkte på. Har inte heller något modernt stuk, så det kunde vara kul att se att jag inte är ensam i världen :-)
Vad har du för några regnkläder/stövlar (färg) ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards