Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Full hand

Av Caroline Jakobsson - 26 juli 2009 21:33

Dubbla pass idag och dubbla pass igår!


Igår fick det bli ett cykelpass på 62 min efter att ha kutat på morgonen. Även detta pass utfördes med Bodil och blev ett skönt skölja-igenom- kroppen- pass. På kvällen dinerade vi tillsammans och tog det lugnt.


Imorse klev jag åter igen upp ganska tidigt (i alla fall för att vara ledig helg) och tog mig en prommis med Ekita och passade även på att köra lite dressyr. Därefter skulle jag ut på ett intervallpass löpning kl. 10.

När jag kom in från prommisen skulle jag "bara" ta det lugnt i soffan ett litet, litet tag och vipps så vaknade jag 2,5 timmar senare.....dessutom på dåligt humör. Det är så mycket jag skulle vilja hinna ha fixat, men käppar kommer i hjulen hela tiden.


Efter att ha skrivit min träningsdagbok, vilket tog en timme, så drog vi iväg för paddelintervaller. Det var superfint på vattnet, blåste lite motvind, men solen var framme! Se bilder nedan. Efter uppvärmning blev det 1 * 1000 m och 2 * 500 m och därefter paddlade jag av mig i lugnt tempo. Efter våran egen träning blev det dags för Ekitas träning. Vi lånade ett badkar (kanadensare) som stod framme och paddlade runt i 20 min (med kortare break emellan) så att Ekita skulle få sin sim- rehab som hon så mycket behöver. Tjejen simmar jättefint, fattar bara inte varför hon inte gillar att simma när det går så bra för henne. Tur dom är lättlurad iaf och följer med båten fastän man paddlar utåt i älven :) Att hon ska hoppa i själv är däremot långt borta känns det som. Vi har nog testat de flesta knep.


Efter paddling hem och i med mat och ta det lite lugnt, sedan iväg till Feelgood. Jag hade ju bestämt mig för att köra löpintervaller och det ruckar jag inte på. Efter uppvärmning på löpbandet blev det 1 * 2000 m och 2* 400 m. Nu ska det bli bättre fart i benen! Fast jag inte sprungit löpintervaller på löpband och heller inte snabba löpintervaller på länge så kändes det väldigt piggt i både benen och i kroppen. Första 2000 m körde jag 1,4 km på 17 km/h (3.32 min/km), sedan sprang jag sista 600 m på 18 km(/h (3.20 min/km). Tiden på 2000 m blev 6.56 och det var inte max, utan en hård och bra intervall. Går inte att jämföra rakt av mot ute då luftmotståndet saknas, men tiderna blir bara bättre och bättre vilket känns bra :) Joggade någon minut och sedan körde jag 2 * 400 m, den första på 19 km/h (1.16) och den andra på 20 km/h (1.12). Sedan avjogg och lite styrka mage och rygg. Nu är jag hemma och sängen väntar för lite sussning innan jag åter igen går till jobbet.


I veckan ska jag köra lite kortare pass, men mera intensivt hade jag tänkt mig. På lördag väntar Råsjö- stafetten med Bodil och Eva- Britt Karlsson. Ska bli skoj!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards