Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Caroline Jakobsson - 2 augusti 2009 17:35

Nu har jag slarvat lite med uppdateringen ett tag och det händer oftast i samband med en sak...vad? Jo, skador. Det är en sak som får mig att bli superless och sen är det inte roligt för er läsare att behöva läsa massa klagande heller.


Tränade som sagt dubbla pass både lör och sön förra helgen. På måndagen var jag och Bodil iväg och sprang 30 min samt körde styrketräning överkropp på Helex (tack Bodil för prova- på- erbjudandet!). På tisdagen så stod det korta och få löpintervaller på schemat, just för att kunna få upp någon form av snabbhet inför den kommande stafetten. Efter 3 st 2 min intervaller och totalt ca 30 min löpning så avbröt jag intervallerna för att ljumsken inte kändes bra alls. Jag lyckades med konststycket att sträcka den lite när jag klev ur kanoten i söndags. Kanoten gled iväg lite och jag kände att det ilade till och på måndagen var det stelt, men tisdagen ännu värre. Hur som helst, trodde det skulle vara lugnt ändå bara jag inte påfrestade.

Så med anledning av detta fick jag snällt titta på när Bodil sprang klart sina. Jag småjoggade då lite. På nerjoggningen hem så började istället benet att smärta och det blev bara värre och värre och till slut fick jag gå. FAAAN! Precis samma symptom som förra gången. Det gör bara ont på en punkt mitt på benet så jag misstänker det är en början till en stressfraktur... Skit. Förstod nästan direkt att det inte skulle bli någon stafett.


På onsdagen fick det bli kort uppvärmning cykling och sedan ett överkropp styrketräningspass igen. Här ska börjas träna lite mer styrka nu för att variera mig mer då kroppen bevisligen inte tål den träning jag vill köra. På torsdagen körde jag ett lätt styrkepass (ben), följt av ca 2 mil cykling lvg. Kom inte hem förrän efter 22.00 Puuuh. Utöver träningen har jag rastat Ekita, de gånger Andreas inte redan gjort det, städat, skurat, tvättat, fixat. Ja, jag vet.....Jag måste börja ta det lugnare.


På fredagen tyckte jag att jag var värd lite vila efter att ha tränat 8 pass på raken, jag måste dock medge att det kliade lite i benen till en början. När man sitter inne och jobbar en hel dag är det så skönt med frisk luft och att röra på sig och de 20 min t.o.r jobbet känns inte som de räknas alls. Hur som helst blev fre en slappardag och lördag en sovmorgonsdag p.g.a dålig sömn. Hade tänkt att köra dubbla pass, men var inte i humör för det, både mentalt och fysiskt. Lördag em körde jag och Bodil ett pass på gymmet. Först cyklade jag 60 min i AI- AII tempo, tillräckligt för att vara tvungen att köra efterföljande magträning i en varm lokal med en långärmad fleecetröja (fleece på insidan). Mitt linne var totalt dränkt i svett. Kanske klev så jag körde AII ändå, hade ingen pulsklocka på mig :) Sedan körde vi 3 * 5 min mage följt av lite magmaskin.


Efter middag blev det utgång på Oscar. Vi skulle egenligen ha gått ut med jobbet, men många hoppade av och då blev det inget. Eftersom vi ska vara borta några helger nu så kunde det vara kul att gå ut. Bodil och jag gick hem till en av syrrans vänner där vi satt och snackade och spelade spel. Fick många roliga kort måste jag säga :) Efter 23 drog vi ner på Oscar och där svängde vi våra lurviga till fram emot kl 2.00 då jag gick hem själv. Lite läbbigt faktiskt, man vet ju aldrig vad som kan hända. Vred på huvudet flera gånger faktiskt för att säkerställa att ingen läskig person gick bakom mig.


Idag söndag har jag fått mycket gjort fastän jag inte gick och la mig förrän vid 2.30- 3.00 Vaknade vid strax efter 8, klev upp 9, gick prommis med Erica i 1 tim med vovvarna i skogen, åkte och storhandlade mat med Erica, tvättat 2 tvättar, ätit, och cyklat 6 mil MTB. Inte dåligt va? Får se vad kvällen bjuder på nu. Jag har ju tränat dåligt med intervaller, men jag tror jag ska ta förnuftet till fånga och spara dem till veckan faktiskt. Dock är ju vädret så fint så man vill bara vara ute. Kanske får ta och tvätta min MTB ute kanske?


Nedan bilder från gårdagens utekväll :)

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards