Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Caroline Jakobsson - 23 augusti 2009 18:43

Imorse tog jag en härlig sovmorgon och såg till att snoosa rätt bra med telefonen. Många helger har jag bara klivit upp och tränat på, men ibland kan man behöva ta det lugnt också. Jag klev upp strax efter 9.00 tror jag, sen tvättade jag kläder och fixade lite. Har nu MONSTERhögen att ta hand om. Suck.. Efter lite velande om när träningen skulle ske, observera att det inte är OM utan NÄR, så beslöt jag mig för att ta turen till Birsta med Chanida före träningen istället för att stressa ut och hinna köra innan jag och Chanida skulle iväg. Väl på Birsta blev det shopping....ooooops...lite väl mycket kanske.


Hittade förutom vanliga kläder och ett par stövlar till vintern (dock det mesta till billigt pris) träningskläder!!! Kan ni tänka er! Det blev ett helt ställ cykelkläder vilket var oerhört behövligt då jag nästan alltid kör i samma. Jag som alltid varit emot B.I.B utan att testat det blev faktiskt såld när jag testade. Det blev bland annat en cykeltröja och ett par Craft B.I.B cykelshorts. Cykelshortsen kostade ord pris 1000 sek, men var på rea med 30 %. Cykeltröjan gick loss på runt 600 sek ord pris med samma rabatt.


Efter ca 10 pass på lvg cykel och tävlingar 2 helger på rad har jag faktiskt börjat gilla lvg cykling lite. Nu fungerar jag ju så att jag gärna också gillar pryyylllar :) Vill ha massa nu :)


Nya hjul (sådana snabba som Andreas har), vattentäta skoöverdrag, sån där cykeljacka i transparent, långärmad cykeltröja i windstopper till hösten, armvärmare, lvg cykelskor och massa mera :)

 Vad tycker ni är bäst att lägga pengarna på? Några "måsten" att ha som cyklist?


Efter Birsta blev det i med 2 mackor och en proteindrink och sedan iväg på cykelträning med Bodil. Då vi båda tävlat dagen innan (Bodil sprang Vasastafetten) blev det ett lugnt AI pass med MTB cyklarna. Skönt! Efter att cyklat ut till Juniskär och vänt och till Bodil blev det en egen tur på Norra Berget. Finns många fina backar att köra backintervaller i där. Dock inget som mina ben var sugen på idag. Turen blev lugn och kort och efter 1 tim och 42 min var jag hemma igen. Har nästan lite dåligt samvete att det inte blir så mycket träning. Annat när jag var multisportare och körde dubbla pass så mycket jag kunde.


I veckan väntar förhoppningsvis bra träning, jakt och semester. Jag har ju bara haft 3 dagar semester på hela sommaren så denna vecka är det tusentals saker att fixa. Måste städa förråden, göra klart sista med renoveringen, sälja saker till Fyndlagret (om de tar emot), storstäda och som sagt också jakt och träning. Vila får jag göra på jobbet då jag sitter på ändan, tyvärr hinns inte så mkt sånt med denna vecka.


I träningsväg hade jag tänkt köra * skidgångsintervaller (kan ju inte springa pga benet...) * ev vattenlöpning *lvg *mtb *styrketräning. Planeringen är dock dålig, men det får bli som det blir. Någon som är intresserad att hänga med på något pass? Lvg? Skidgång?


Lite bilder kommer in senare.


Bäst att käka middag nu. Bye!

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards