Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Caroline Jakobsson - 21 augusti 2009 21:00

Så hur har då veckan varit?


Jo, i söndags var jag rent ut sagt dum i huvudet. Äh, benet känns ju hyffsat att gå på nu så man kanske ska ut på en obanad löptur i skogen och känna efter....? Ja, hur gick det då? Jo, det gick åt skogen. Benet började göra ont mitt ute i skogen och det började hällregna...Vill man gå hem då? Nääää. Så nu får jag sona för det samtidigt som jag bestämt att det inte blir någon löpning på åtminstonde 3- 4 veckor. Jag är nu uppe i 1 snart alltså. Det kan bara inte vara något annat än stressfraktur, vilket även en löpartjej jag pratade med trodde. Hon hade haft likadant och det lät som vi kände det på samma sätt. Dvs en distinkt smärta över ett enda område (en punkt på kanske 2 cm) som kommer plötsligt och som bara blir värre och värre.


Jaja, nog om det. Vilken konstigt säsong det blivit, jag som verkligen ville bli bättre att springa och pressa mina löptider. Nu har det blivit pannkaka av allt. Löpning i början av säsongen där jag bland annat kom 3:a på Vårruset, sedan 3 veckor uppehåll då jag cyklade, paddlade etc, sedan 1 månad löpning igen (fast inte så ofta pga jag var rädd att det skulle komma tillbaka) och nu skadad igen sedan juli. Nu fokus mot mer cykling sista 2 veckorna. Jag hade nog kunnat vara bra mycket bättre att cykla om jag cyklat mer från första början.


Måndag blev det ett rent styrketräningspass. Tisdag började jag känna mig konstig på jobbet, huvudvärk och ont bakom ögonen så där som jag brukar få när jag börjar bli förkyld. Sista gången jag var förkyld (inte bara huvudvärk) var ju aug 2007 så kanske dax snart?? Efter jobbet sov jag nästan hela kvällen och på onsdag när jag vaknade upp med samma känsla stannade jag hemma från jobbet. Sov ut rejält och kurerade mig så mot slutet av dagen började huvudvärken och den konstiga "tung- i huvudet" känslan ge med sig. Blev alltså ofrivillig vila tis och ons.


Tors körde jag ett kort cykelpass på företaget. Det blev 10 min uppvärmning, 1 * 10 min intervall och 20 min avcykling, totalt ett mikropass på 40 min. Idag, fre, körde jag 15 min rodd och 30 min "kärringmaskin", ni vet en sån där löpmaskin där man vevar runt fötterna.... Huuuuuu, jag saknar löpningen!!!! Avslutade med 2* 5 min uthållig magstyrka samt 1* 5 min rygg. Totalt 60 min mikropass.

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards