Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Nytävlad igen

Av Caroline Jakobsson - 15 juli 2009 21:55

Måndag blev semesterdag med mycket fix. Då vi kom hem sent på söndag natt (kom i säng vid ca 4.00) så blev det först en sovmorgon. Resterande del av dagen tvättade jag kläder, fixade saker, tvättade bil, tränade 70 min MTB etc.


Tisdag blev heldag jobb följt av lite slapp och sedan fika hemma hos Bodil och Henrik.


Idag onsdag bestämde jag mig typ 20 min innan avfärd att köra Öbackalufsen i Härnösand. Ljumsken har så fruktansvärt konstigt nog känt bättre efter Fraenarittet, då jag hade som mest ont. Det var inte alls skönt att cykla MTB, särskilt inte i skogen så jag väntade mig låång rehabtid efter det loppet. Så blev det dock inte.


Hur som helst. Tillbaka till Öbackalufsen. Banan var strax över 5 km lång och underlaget var mjukt terrängspår (bra för benhinnor) blandat med lite lite stig. Kuperingen var ganska platt följt av kuperat följt av ganska platt igen. I mitten var det en uppförsbacke på kanske 300 meter där jag direkt kände att mina ben var ganska så sega efter 3 dagarstävlingen. På platten kände jag mig ändå hyffsat pigg, vilket var skoj, men benen ville inte riktigt springa det tempo jag ville.


Tiden på terrängbanan blev 21.19 och med det var jag en bra bit efter Eva- Britt Karlsson som vann på 19.50- 55 (tror hon sa den tiden till mig). Hade jag kutat på höga 20 hade jag varit nöjd, men nu ville jag mer. Tiden räckte iaf till en 2:a plats bland kanske 10 tjejer som sprang (kan ha varit fler också). Nu längtar jag efter att komma igång lite mer med löpträningen igen efter benhinneavbrottet så jag kan se om jag kan göra sub 20 på en platt asfaltsbana i år! Lite skrämmande är dock att jag kände ganska mycket av benhinnan efter 3 km in i loppet. Jag har suttit med isklamp nu och försöker stretcha ut så gott det går. Hoppas jag inte får mer skit nu bara, det räcker nu!


Nedan bild på mig från Midsund triathlon där jag var 2:a efter Kari Vikhagen Gjeitnes. Bilden är tagen av journalisten Hugo Tingsvoll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Ovido - Quiz & Flashcards