Alla inlägg den 2 september 2008

Av Caroline Jakobsson - 2 september 2008 19:25

Ja, nu sitter man och segar i soffan. Har inte "tränat" sedan i lördags då det blev ett stort antal timmars promenad i skogen, både utan och med 20 kg rygga. Var väldigt seg i söndags när vi kom hem, kanske delvis för att man inte sover så jättebra i tält (mycket p.g.a underlaget). Har alltså blivit vila sön, mån och nu kanske tis också om jag inte får ett infall att sticka ut och ta en kort joggsväng. Jag hade tänkt träna igår också, men på en gång jag slutade skolan så stack vi iväg på hundträning och kom inte hem förrän på kvällen. Idag har jag varit på fysik- labbar och genomgångar från morgon till eftermiddag. Ja, det är väl inte det roligaste jag läst, men jag hoppas att det lossnar när jag väl börjar läsa lite själv. Nu känns en stor del som ren grekiska. Nu i veckan drar också kemin igång på allvar och minns jag inte fel kommer den första duggan väldigt snart. Sedan läser jag också en kurs från Växjö Universitet på kvartsfart så sammanlagt blir det 125 % om jag står ut hela terminen.


Längtar super tills imorrn då jag ska iväg och knäcka ut bröstryggen. Det slår inte fel att jag får en låsning där en gång var 6:e månad. Är ganska så obehagligt då det känns stelt, stramar när jag böjer hakan mot bröstet samt att det strålar i diafragman när jag andas. När det väl är gjort blir det en extrem lättnad. Detta brukar också kunna påverka min puls, då det blir svårare att fylla lungorna med luft. Så imorrn fm är det över! Kände att det var på väg att "fastna" förra veckan och att bära på tungklump till rygga gjorde det kanske inte bättre.


Får se om jag inte tar mig en kort tur i regnet eller vad det blir. Känner mig så lat nu när jag äntligen kommit igång bättre med träningen efter alla problem som stoppat mig.


Nedan en bild på sötis- Ekita när hon var liten valp och jag på test- labb. Alltid skoj med lite bilder :)


 Höres!



Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards