Alla inlägg den 9 september 2008

Av Caroline Jakobsson - 9 september 2008 21:47

.....om vad jag och Bodil pratade om under träningspasset idag. Vem kan motstå det här? Jag längtar....

Av Caroline Jakobsson - 9 september 2008 18:24

Vad är en sport/friluftsblogg utan sportbilder? Eftersom jag inte har så många nyare att sätta in så blir det lite gamla nostalgibilder istället. Brukar inte fastna så bra på kort så undviker att hamna i kamerans blickfång ;) Klämmer nedan in några bilder från en kylig dag i maj (2006) när jag och Anders Svanebo (läs ANDERS) vann Idrechocken, en ca 50 km lång tävling de numera lagt på is. Otroligt synd faktiskt, just att de lagt den på is. Var kul tyckte jag. Dagen började med 7 km forspaddling, jag tror inte att det var mer än 5 grader i vattnet eftersom det emellanåt kom isbitar flytandes...Därefter växling till MTB ca 25 km från stora vägen upp till Idre fjäll och spåranläggningen (en omväg som var uppför i stort sett hela tiden). Sedan 5 km längdskidåkning på OTROLIGT sugande skidspår. Efter det växlande vi till MTB igen och cyklade rakt ner till Idre by ca 7 km. Till sist var det ca 6 km löpning obanat i skogen efter snitslar. Det var efter den här tävlingen min kropp sa tvärstopp efter att jag länge ignorerat i kombination med varit ovetande om symptomen på överträning/utbrändhet. Anders brukar dock gilla att säga att han knäckte mig på tävlingen ;)


Så vad har jag gjort i helgen/veckan då? Efter lördagens löppass med Bodil blev det 5 timmar STORstädning hemma. Jag skurade och gnuggade och dammtorkade och fixade hemma. Därefter stack jag iväg på cykelträning på testcykel (www.testochtraningskliniken.se). Det blev ett "Lucia test" samt ett ramptest. Två tester alltså med 5 min mellanrum. Gjorde dessa som träning samt att det kan vara bra att närsomhelst kolla hur läget är. Vid Lucia testet startade jag på 50 W samt stegrade 25 W/min tills utmattning. Vid ramptestet startade jag på 50 W och ökade 1 W/s tills utmattning.


Söndag och måndag blev det plugg hela dagarna. Har verkligen supermycket att göra i veckan. 5 duggor i kemi samt en inlämningsuppgift över fem kapitel i fysik. Nästa vecka är också fullt upp, sen hoppas jag att det blir lite lugnare. Jag kommer dock att få sitta både på lör och sön får att komma i fas med planeringen. Imorse var jag ute och sprang med Bodil i lite över 1,5 timmar. Det blev intervaller uppför Södra (det långa elljusspåret runt). Vi startade efter uppvärmning mellan Lv5 och slalombacken och körde 8 * 4 min med 2 min vila tills vi var på Ängen. Direkt när vi kom upp mot Södra körde vi också hotellslingan och sedan spåret till Ängen. Blev ett bra planerat tröskelpass där jag hade ungefär 175- 183 i puls. Sånt ska vi köra mer av! Bra att variera hårdare intervaller med tröskelintervaller och då också öka på den totala intervalltiden för att få mer "snabbhets"uthållighet.


Nu ska jag fortsätta läsa kemi, sedan imorrn blir det förmodligen paddling och definitivt en massa fysikläsande.

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards