Alla inlägg den 13 september 2008

Av Caroline Jakobsson - 13 september 2008 15:11

Blev plugg ända till 18.00 igår, sen middag hos Andreas syrra, så var aldrig ute på någon träning. Det är det som är så skönt nu när man gjort en nystart och ska komma igång lugnare, att man inte behöver tänka "timmar" hela tiden och vara ute och jaga träningstid. Vill jag träna så gör jag det om kroppen tillåter mig, annars vilar jag. Just för tillfället fungerar det ganska bra, löpning fungerar sakteliga bättre, jag får inte lika mycket skador (även om de kommer med jämna mellanrum) och jag känner mig ganska hoppfull om att kunna komma igång mer senare. Numera blir det bra och effektiv träning, när jag tränar så gör jag det så ordentligt jag kan och när jag vilar så vilar jag. Försöker inte blanda allt för mycket utan har bestämda mål med mina träningspass.


Idag skulle jag och Bodil köra ett ca 2,5 timmars pass löpning, andra långpasset löpning på över 2 timmar i sommar (annars har vi hållt oss runt 2 timmar på AI- passen). Det slutade med 3 timmar och 15 minuter på stigar och spår i skogen :) Hoppas nu kroppen tar det här utan att strejka. Känner mig iaf pigg och glad och skulle lätt kunnat springa längre, men dumt att vara dumdristig och gapa efter för mycket. Samma för Bodil som haft lite problem med fötterna och nyss börjat köra längre pass. Vi kände oss nog ganska lika i kroppen skulle jag tro, har ju visat sig att vi drar väldigt jämnt på löpning. Vi utgick hemma ifrån mig, sen sprang vi via elljusspåret till Lv5 och sedan till Sidsjö, från Sidsjö till Fågelbergsstugan, därifrån på led mot Östtjärn, vek sedan av och sprang en stig ett tag som vi vände av från då vi såg att vi kom fel. Från Östtjärn blev det ut på stora vägen alldeles vid Allsta, sedan asfalt uppför en bit, sedan in på Mitt Nordenleden igen, sedan ut vid Medskogsbron, därefter asfalt en bit igen till Sidsjön. Sprang sedan runt sjön på andra sidan av vägen och tog elljusspåret upp till Lv5 och från Lv5 sprang vi stig tillbaka till Fridhemsgatan där jag bor. GPS- klockan visade på 25 km så det tycker jag är fullt godkänt för ett kuperat distanspass i skogen (som dessutom är ganska blöt nu vill jag lova).


Nu har jag dammsugit hemma och slängt i en av fem tvättar. Härnäst väntar 45 + 33 liter lingonrensning, sen måste jag jobba några timmar ikväll också. Vilken fixardag eller vad säger ni??? :)


Imorrn blir det ett kort men effektivt intervallpass om inga nya skador ploppar upp under dagen eller natten. Intervallerna blir såklart med Bodil! Det är dessutom hon som står ombytt för att cykla hem från distanspasset på kortet nedanför. Tycker Ekita ser tröttast ut jag!

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards