Alla inlägg den 28 september 2008

Av Caroline Jakobsson - 28 september 2008 14:43

I fredags drog vi (Andreas och jag och en medåkare) ner till Sthml för Lidingöloppet. Kvällen slutade då minst sagt inte så bra då stället vi hyrt fullkomligt stank av mögellukt. Det var så starkt att jag faktiskt totalt försökte övertala Andreas att vi får hyra in oss på nått Scandic eller nått sånt. Andreas ville dock sova för att kliva upp tidigt inför Lidingö och att flytta när klockan är 22.00 på kvällen är kanske inte det lättaste, man ska hitta boende och sen ska man hitta dit också och lägga sig i tid. Hur som helst blev det så vi stannade kvar, svårt att äta för ingen aptit till kvällsfikat var på plats. Jag försökte sova med huvudet under täcket men det blev så varmt och till slut kändes det som att jag hade AI puls. Upp med huvudet ett tag och när jag inte kunde ta stanken längre så ner med huvudet under täcket igen. Kanske dags för mögelsanering och luktavfuktning i källarlokalen vi hyrde??? Där fick man sin dos av hälsoskadliga partiklar för ett år framåt.


Vi kom iväg tidigt till Lidingö och slapp de allra värsta köerna. Huvudvärken började släppa så fort jag kom ut i friska luften och Andreas kände sig lite yr, men det gick över det också. Gick på mässan ett tag innan vi satt oss i bilen för lite avkoppling innan prommis till starten på 30 km loppet. Jag skojar inte när jag säger att minst 10 personer hostade mig i ansiktet på mässan. Har människor inte någon hygien överhuvudtaget??? Man går väl inte runt bland en massa folk i trängsel och hostar rakt ut utan att hålla för munnen. Tydligen så. Förbannad blev jag iaf och nu har jag fått min årsdos av förkylningsvirus rakt i ansiktet också. Hoppade över ett litet staket på väg mot bilen och lyckades landa jämfota...aj så mitt knä och visade att det inte vill springa något i veckan heller. Är nu uppe i 8 dagar utan löpträning. Skit.


Så till det roliga under helgen. Andreas kutade bra samt att jag träffade på en hel del bekanta för nere. Hejade på Andreas på två ställen under loppet och försökte serva honom med en gel samtidigt som Ingrid V (followdirgni.blogspot.com) tog nedan foto. Han höll sitt uppsatta schema väldigt bra (ca 36, 36, 38 på milarna) och klarade med ett antal sekunder av sitt mål; att gå under 1 tim och 50 min. Tiden blev 1.49.46, först stod det 1.49.51 men nu har dom reviderat den (1.49.43 enligt klockan Andreas startade när startskottet small). Detta räckte till en 19: e plats och en således framskjuten placering bland svenskarna. Grattis!!! Andreas är den som har nr 33 på bilden, vilket var hans placering ifjol.


Nu ska jag ut och paddla stora vågor i blåsten, sedan blir det MTB träning i början av veckan och får se när jag testar jogga. Jag har ju inte sprungit ett enda steg med något som helst ont (kom efter 1,5 dagars vila) så det kan ju bara inte bli så långvarigt det här. Målet mitt är www.raiduppsala.nu där jag ev hittat en tävlingspartner nu också. Andreas kör nästa helg www.multisportsm.se, där hade jag kanske tänkt vara med men nu tror jag att jag sparar mig. Till vintern väntar många roliga utmaningar, en hel del längdlopp är planerat samt även att kanske testa på världscup i vintertritahlon (OBS, i motionsklass kallat age group). För att tävla i elitklass måste förbundet anmäla och det är inget jag siktar mot. Jag vill kunna hitta tillbaka till en god nivå och främst att min kropp ska sluta svara allergiskt på träning, där löpning är allra värst.  


Tjejvasan topp 50 får kanske vara ett stort mål...vet inte, är ju svårt det där med placering då det beror på hur många som är bättre än mig som är med, skiftar från år till år säkert. Såg dock att en tjej jag tog på en tävling här hemma när jag vann(30 km DM klasssikt i Njurunda -07) kom topp 50 samma år tror jag det var. Man ska ju ha mål, eller hur? Återstår bara att se om det är alldeles för högt uppsatt. SAMT återstår att se om jag kommer till start överhuvudtaget, kan ju vakna nån dag innan tävlingen med nån inflammation, det vet man ju aldrig.  

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards