Alla inlägg den 18 september 2008

Av Caroline Jakobsson - 18 september 2008 22:17

Just för tillfället har jag svårt att hitta en bra vardagslunk att köra i. Läser både fysik (50 %), kemi (50 %), idrottscoahing (25 %) samt har börjat jobba 25 % i ett företag samt jobbar i mitt eget företag. Samt vill träna samt vill ägna tid åt att träna Ekita samt vill hinna sköta allt annat..... Känns som att jag måste kapa någonstans...


Efter mina intervaller i söndags blev det vila både mån och tis. Hela tisdag em var jag slut efter föreläsningen....mina adrenalin, noradrenalin, kortisolnivåer måste ha varit otroligt höga då datorn skulle börja att jävlas timmen innan jag skulle gå upp med min föreläsning. "Fel att öppna filen" stod det hela tiden. Andreas löste det 5 min innan jag skulle vara på plats så det blev illfart ner dit. Ibland blir jag galen på teknologi. Jag hade alltså en Power Point redovisning jag körde på. På kvällen behövde jag verkligen komma igång med plugget igen, men Andreas envisades med att åka och plocka bär igen (finns inget lagomt i hans värld... ;) och kanske inte min heller). Det blev ca 30 liter lingon till samt några liter blåbär. På onsdag morgon åkte jag återigen till skolan för att låna den förbaskade fysikboken igen (är slut på förlaget sedan länge och vår lärare vill ej ändra bok, vilket medför att jag måste timlåna boken och åka som en jojo till skolan trots jag läser på distans). Nu har jag dock stått på kö så jag har fått ett 2- veckorslån... Kände mig så lat så på ons morgon blev det ett maxtest på löpband. Det skulle egentligen blivit ett maxpulstest men jag underskattade min förmåga, vilket medförde att jag sprang för länge och för brant för att efter min förmåga pressa upp pulsen. Men det blev ju ett bra maxtest! Därefter blev det plugg resten av dagen tills lingonrensning efter middagen och därefter direkt till gymmet med Bodil. Först sprang vi dock 30 min AII, sedan fick Bodil bestämma hela styrkepasset. Helt tragiskt att se att jag inte kört styrka sedan september ifjol tror jag det var. Självklart tappat hur mycket som helst samt att kroppen blivit förslappad. Det hänger ju här och där tycker jag och hemskt att det ska vara speglar överallt när jag helst vill blunda. Men var skoj att träna med Bodil och se vad hon kör samt bra att få lite motivation till att börja köra mer rehab och sty igen. Efter mitt träningsuppehåll har det dock bara blivit kondition.


Idag började jag mitt 25- % jobb, klev först upp i morse och pluggade fysik då jag har inlämning nr 2 imorrn. Sedan blev det fysik igen...och därefter stack jag ut och cyklade 75 min ren AI MTB i skogen med Ekita. Hon kutade bredvid mig på sidan och det går fint när man kör sådana pass. Kul med sällskap också! Har efter det pluggat fysik igen tills nu och måste nog göra 30 min till ikväll för att inte ha hur mycket som helst kvar imorrn. Uscha...är redan less.  Jag tror jag är för noga helt enkelt...måste noga fundera lite ikväll hur jag ska göra med allt för nu börjar det bli för mkt igen....redan efter 3 v plugg...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards