Alla inlägg den 12 september 2008

Av Caroline Jakobsson - 12 september 2008 12:40

Glömde ju skriva en sak... Efter att vi kommit hem från vår misslyckade jaktsemester så var jag på fysik- labb här i Sundsvall. En tjej från en ort här i Sverige var då också här och när jag sa att jag varit i hennes hemtrakter i helgen så frågade hon om jag sett någon björn? Det var visst det björntätaste stället i hela Sverige (och hela världen sa hon) utefter vad det stått i tidningarna där uppe. En av hennes bekanta hade sett 5 björnar på en och samma dag (sen om det var samma björn eller några olika förtäljer inte historien). Hmmm....vågar jag åka dit mer....ja det gör jag nog, men tyckte ändå det var lite, lite läskigt att sova i tält 7 km ut i skogen när Ekita också visade rädsla genom att ge ifrån sig "rädd- skall". Men vi drar nog inte dit och jagar fågel nått mer iaf.


Har haft jättemycket plugg i veckan och kommer att ha det i helgen också... Efter det här inlägget blir det kemi för hela slanten resten av dagen. Har pluggat fysik och lämnat in min första uppgift på förmiddagen. Hoppas farten sänks lite sedan.


Igår när jag var ute och cyklade MTB så körde jag över en orm....jag märkte den i absolut sista sekund och hann inte väja. Det var en baby- orm som såg brun- lila ut i färgen (så som jag upplevde den alltså) och hade också mönster på sig. Vad kan det vara för någon orm för så många har vi väl inte i Sverige att välja bland? På kvällskvisten blev det den årliga lingonplockningen. På 1,5 timmars effektiv plocktid (och då menar jag EFFEKTIV) plockade jag och Andreas 45 liter lingon. Andreas plockade också 23 liter tidigare i veckan så nu har vi så vi klarar oss tror jag....Älskar hemmagjord lingonsylt med ytterst lite socker så att det smakar lite surt och man verkligen känner bärsmaken :)


På tal om björnar så måste ni se det här klippet. Ramlar alltid ner en liten tår för min kind när jag ser det. Så fint!

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards