Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Caroline Jakobsson - 7 januari 2009 21:57

Idag gick träningen så fint. Började kombipasset med cykling efter jag slutat jobba och käkat middag. Cykeln ställdes in på dryga 120 W och jag cyklade i 60 min med en puls från 115- 130 (lite högre mot slutet). Efter cyklingen svidade jag om till löputrustning och åkte iväg till Sidsjön för draghundkurs. Där hoppade jag faktiskt av då jag trodde vi skulle träna med hundarna, men det var annat som gicks igenom. Jag stod där i tunna träningskläder varm efter cyklingen så jag började att frysa ganska snart så då tog jag och Bookie och sprang iväg på ett eget löppass. Bookie är uppfödarens hund som än en gång är här hos oss på lite träning.


Draglöpningen gick väl inte sådär super, men kroppen min kändes för omväxlingens skull superpigg och det är inte alla dagar det är så. Jag sprang på elljusspåren från Sidsjön, mot NTO, tillbaka mot LV5 och sedan hem igen. Totalt över 2 tim vilket är ett normalt distanspass. Bookie fungerar mycket bättre när vi åker skidor, jag tror inte riktigt hon förstår att hon FÅR springa allt hon har när jag är bakom henne i vanliga löpskor. Från början var linan lätt sträckt, sedan inte sträckt alls och då halade jag in den och hon fick springa bredvid mig. Det är bättre det än att de ska börja sniffa och nosa i sidorna av spåret. Ska kanske testa lite skiddrag med henne imorgon om ljumsken inte börjar spöka igen. Dvs efter mitt styrkestaksintervallpass. Sedan ska ev både jag och Andreas vara med på dragronden på måndag :) Kul.


Nedan bild på mig efter passet samt på Andreas då han klipper klorna på Bookie som ligger upp och ner i knäet.



Av Caroline Jakobsson - 7 januari 2009 16:56

Jippi yeh...det var inte igår med träningsvärk!!! Senast i somras om jag kommer ihåg rätt. Glad är jag i alla fall, annars brukar det mest vara senfästesvärk och annat dylikt. Andreas tyckte att det var lika bra att chocka kroppen igår så det gjorde jag lite granna. Först styrkestaksintervaller och sedan på eftermiddagen löpning i 45 minuter samt överkroppsstyrka. Skönt att första styrkepasset är avklarat, märkte verkligen att jag saknat att köra styrketräning. Det är ju också sån styrka som jag körde igår som jag gillar allra mest, uthållig styrketräning. 30 min effektiv tid styrketräning blev det, riktigt bra pass med en massa armhävningar och annat skoj!


Idag står ett distanspass på planeringen. Får gärna vara över/kring 2 timmar. Ska först ner och cykla på företaget, sedan blir det löpning med draghund i direkt anslutning. Ett kombipass alltså.


Imorrn blir det styrkestaksintervaller igen. Jag hoppas jag klarar det för andra/tredje dagen brukar nu vara värst med träningsvärk. Har också lurat med mig Bodil då. I värsta fall får jag bara kasta om dagarna, men jag vill heller inte köra intervallerna dagen innan Våffelrännet. Äh, vi får se vad det blir.

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards