Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Maxtest och fysikdagar

Av Caroline Jakobsson - 30 september 2008 20:59

Har haft labb nu två dagar samt liten tenta i fysik. Godkänd blev jag på allt, men gick inget vidare på minitentan. Jag använde inte mitt huvud så bra....


I söndags upplevde jag åtminstonde en nära döden upplevelse (om man tycker att vara under iskallt vatten i vågor är en nära döden upplevelse). Kom ni ihåg hur det blåste i söndags? Vi (jag och Andreas) paddlade då. Fastän jag bytte ner mig till en lite stadigare kajak så var det nära flera gånger när jag skulle vända och fick vågorna helt från sidan...Läskigt...jag som inte gillar vatten.. Är också lite läskigt när blåsten tar tag i paddeln mellan två paddeltag. Allra läskigast är dock att paddla i sned medvind, det betyder att kajaken skjuts framåt av vågorna i sidled. Det känns som att någon hela tiden knuffar kajaken i sidled och eftersom den modell jag paddlar är en slätvattenskajak med låg för så hamnar fören under vatten när det kommer stora vågor. Ja, jag vet...jag är inte direkt en erfaren paddlare heller, men att träna balans i hemska förhållanden känns lite fel när vi nu snart går in i oktober och det är kallt både i luften och i vattnet. Men egentligen vore det bra om jag gick runt, så jag fick träna på hur kroppen reagerar i kallt vatten och att försöka komma upp så fort som möjligt och återfå värmen. Ju mer man testar gränserna , ju mer kan man töja ut dem också. Andreas har blivit riktigt bra när det gäller balans, jag som låg före honom i början... men träning ger ju resultat.


Igår cyklade jag cykeltest på kvällen. Märker verkligen att jag behöver träna mer intervaller på cykelergometer. Mina ben blev helt darriga efter testet (gjorde dessutom 2 test) och det känns verkligen att det är lokalt det tar stopp. Ska köra lite intervaller , sen ska jag ha dessa två tester som värdemätare att göra lite nu och då. Jag gruvar mig faktiskt aldrig inför dessa tester, tycker mest att de är roliga att köra! Nedan syns en svettig bild på mig.


Imorrn testar jag nog jogga på morgonen. Var ju 1,5 veckor sedan sist. Ska också cykla ett längre pass på eftermiddagen efter jobbet med Bodil.


Ha det gott!

 
 
Andreas

Andreas

1 oktober 2008 12:45

Ät mer så blir kajaken stabilare :)

http://blogg.andreassvanebo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Jakobsson - 3 april 2012 05:30

Tiden går och nu redan är det april månad. Vad har då hänt sedan sist med långlopp och löpbandstest? Jo, bland annat har jag varit en vecka till fjälls i Ramundberget och haft det finfint fast med ändå närvarande stress. Varje dag blev det längdski...

Av Caroline Jakobsson - 1 mars 2012 09:56

Passa på att anmäl er till vintern sista teknikkurs i skejt: Lär Dig Skejta! (klicka på texten) Kursen passar både nybörjare och mer erfarna åkare då vi har olika instruktörer.   Min träning i veckan? I tisdags blev det intervaller med tisdagst...

Av Caroline Jakobsson - 28 februari 2012 06:30

Hej ni som ändå går in på bloggen med jämna mellanrum och läser. Självklart skulle jag vilja lägga ut lite mer berättelser och bilder om träning och friluftsliv, men ska jag vara ärlig har jag fram till sommaren ett enormt hektiskt schema med jobb oc...

Av Caroline Jakobsson - 5 december 2011 16:37

Jo, trots allt blir foten ändå bättre och bättre. Förra veckan kändes det varje steg jag tog, men nu känns det faktiskt ganska bra vilket ger mig en positiv framtidssyn. När jag har mycket i jobb och skola är det träning som hjälper mig ventilera och...

Av Caroline Jakobsson - 28 november 2011 06:00

Ja, vad ska man då egentligen skriva om när man har en tränings- och friluftsblogg och inte kan träna så mycket just nu...det är frågan. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en lång och lugn löpt...

Presentation

Mitt företag - boka mig/oss!

Klicka här för att komma till mitt företag

- Fystester

- Personlig träning

- Träningsuppläggning/rådgivn.

- Föreläsningar

- Kost

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Vård kirurgen 2010 !

Läs här om min hemska upplevelse på Sundsvalls Sjukhus kirurgavdelning

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards