Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Caroline Jakobsson - 17 maj 2009 16:15

Nu är helgen snart slut och vad har jag gjort? Ja, det kan man fundera över.


I fredags jobbade jag klart med min näst sista inlämningsuppgift i skolan innan vi åkte till Andreas mamma på födelsedagsmiddag. Hade innan dess cyklat MTB, men det känns fasiken inte helt hundra trots att jag inte cyklat på 9 dagar och dessutom inte hade ont den senaste cykeldagen. Något har bestämt sig för att fortsätta jäklas i mitt knä och det är inte på samma ställen heller, det känns lite överallt. Passet blev iaf 90 min terräng, vilket innebar AI- AIII puls. Vem kan cykla uppför Stora Bergssvängen och Smirre utan att få AIII puls? Inte jag fast lättaste växeln är i... Hade kanakse kunnat haft 1- 2 växlar högre men ville spara mitt knä så det blev duracellkanins- cykling istället för när det var brant uppför.


Lördag hade jag en riktig fixardag. Storstädade lägenheten (dammtorkade inkl alla kökslådor, dammsög, skurade golv, skurade toa, bytte sängkläder, vädrade täcken, filtar etc etc), tvättade 8 tvättar, torkade allt, vek ihop allt. Njöt av att kunna gå barfota hemma, inte ofta man kan göra det när man har hund :) På kvällskanten när jag var klar så stack jag och Ekita ut på ett intervallpass löpning. Hade ej ont i knäet direkt, men känns fasiken inte helt bra. Körde uppvärmning, sedan 2* 10 min intervaller tröskel, sedan avvärmning. Kroppen kändes tung, fick mjälttugg och självförtroendet var i botten. Psyket var less på att springa när kroppen inte kan kännas skadefri. Vaden känns heller inte bra efter passen, varje intervallpass slutar numera med att jag nästan river upp min bristning igen. Delta imorrn känns oerhört osäkert eftersom jag vet att det är både upp och ner på banan. Ner är värst.


Idag klev jag upp strax efter 4.00 och åkte hemifrån alldeles innan 05.00 för att sluföra min praktik. 05.30 började jag jobba och slutade strax efter 10.00 Sedan hem och sova lite lunch och nu sitter jag här och funderar över allt jag skulle behöva göra...sista inlämningsdatum sista uppgiften imorrn i skolan. Mycket läsande att göra....Vill också träna men vill INTE veta hur skadorna känns. Knäet var oerhört stelt imorse när jag klev upp ur sängen. Vet att det ibland inte går att "vila bort" skador då vissa tenderar att komma tillbaka hela tiden, dessutom leder vila till att de stabiliserande musklerna förtvinar. Träning gör gott, men ska vara på rätt sida gränsen. Svårt att veta var den gränsen går tycker jag....


En bra sak har hänt i helgen. Jag har fått lite testunderställ av Aclima, som är Andreas sponsor. Denna Hood tröja i warmwool är mycket skön och fin och kommer garanteras att användas en hel del! Finns även i färgen brun. Andreas har fått sjukt snygga "nät- underställ". Kände själv på hans tröja efter ett pass på Balders. Inte ett dugg svettigt trots att ansiktet var helt svettigt. Dessutom riktigt snyggt var det. Kommer säkert in lite fler bilder på de grejer jag testat. Bland annat var den blåa tröja jag hade på mig en blåsig dag på Balders en ligtwooltröja från Aclima. Den bilden ligger inne under ett annat inlägg.


Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards