Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Caroline Jakobsson - 8 maj 2009 22:22

Kunde inte hålla mig igår så det blev ett till pass efter mina löpintervaller. Jag och Andreas stack ner och körde uthållig styrketräning!

12 min uppvärmning cykling

All styrka effektiv tid:

5 min mage

7,5 min överkropp

5 min mage

7,5 min överkropp

5 min avcykling


Övningarna bestod av massa situps, armhävningar mm. Härligt.


Vad som inte var så härligt var att mitt vänstra knä började ge mig tydliga varningssignaler på kvällen efter passet. Jag kände även av knäet sista kvarten på långpasset i söndags, men sedan blev det vila mån och tis och då kände jag inget. Nu värker det litegranna inne i knäet och det kan ila till ibland när jag går. Upplever i övrigt en allmän tröttnadskänsla i knäet som känns som första tecknet på inflammation.


Ställde in dagens pass och ägnade mig åt att jobba för fullt istället. Hela nästa vecka färdigplanerad vad gäller den ena kursen jag undervisar i. Bara andra kursen kvar nu. Måste även ta tag i plugget en del. Tiden utvisar vad det blir för träningen i helgen, det kanske har lagt sig tills imorrn så jag kan testa cykla? *hoppas* *hoppas* *hoppas*

Annars vette tusan, känner mig påverkad av både cykling och löpning så är bara paddling kvar då...Kanske debut i helgen? Hmmm...vill springa och cykla.



Ovido - Quiz & Flashcards