Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Caroline Jakobsson - 6 maj 2009 20:12

...för i år i Södra.


Det var väldigt jobbigt! Tyngre kropp, tyngre cykel och mat för nära inpå träningen gjorde dagens pass till en pina. Kämpade och kämpade, men kände syran redan i andra kurvan....Uscha vad jobbigt det blev. Kände verkligen hur jag vinglade när jag väl kommit upp, helt yr i huvudet blev jag.


Dagens utdelning blev denna:


Första* 4 min: I stort sett max intensitet, inte riktigt men nästan (kom till samma ställe som mitt rekord var i fjol, men det var på ett intervallpass och ingen max insats då)


Andra* 4 min: Anaerob intervall, orkade ej pressa allt vad jag hade, men helt klart mjölksyra


Tredje* 4 min: Tröskeltempo, men fortfarande seg i benen. Dock skönt att inte behöva känna sig superplågad, men ändå bra flåsig.


Fjärde* 4min: Samma som tredje


20 min uppvärming, 20 min avåkning. Totalt pass 70 min. Får duga för idag!


Nedan bilder på mig & viten knäppt av mästerfotografen själv (med självutlösare)



Av Caroline Jakobsson - 6 maj 2009 12:33

  • Nr 1.

Att det kändes helt otroligt i söndags. Jag kan ärligt säga att det kändes lika i kroppen när jag stack ut som när jag kom in efter 4 tim och 40 min MTB. Tyder på bra AI- fart och perfekt energiintag :) Sen att jag gick in i ett mat- koma efter ett tag när jag ätit lunch hemma är ju en annan sak.


  • Nr 2:

Andreas kommentar när vi fikade efter samma långpass i söndags.


- Ska du BARA köra ett pass idag?


Idag drar träningen igång igen efter två vilodagar. Blir cykling med Chanida senare idag. Ska nu planera lite skola (gymnasielärartjänsten) samt få lite plugg gjort.


Höres!

Ovido - Quiz & Flashcards