Alla inlägg under maj 2009

Av Caroline Jakobsson - 3 maj 2009 14:05

Glömde förresten skriva att efter dubbelpasset i fredags blev det middag på Biteline (tacobuffé med Bodil, Henrik, Erica och Micke). Sedan såg vi en thriller på bio som får betyget godkänt av mig. Kul dag med träning och vänner!


Igår blev eftermiddagspasset cykling MTB i cirkus 2 timmar. På kvällen blev det fika, en mumsig fruktsallad med glass, hos Bodil och Henrik. I säng vid 00.00 sedan ringde klockan imorse för ny träningsdag.


Idag: MTB


Total tid ute: 4 tim 40 min

Total effektiv cykeltid (borträknat stopp för energiintag, kisspaus etc):

4 tim 18 min

Total sträcka: 88 km


Sträckning: Hemifrån - Bodil/Henrik- Granlo- Bergsåker- Huljen- Svartede-Nedansjö-över Stödesjön till andra sidan där det går en grusväg parallellt med E14- Matfors centrum- Lucksta- Sörfors- Attmar- Viforsen- Klingsta- mot Kvissleby- Kvissleby- Strandleden förbi Akzo Nobel, Kubal etc- gångtunnlarna S- valls centrum- Hem


Har varit fina träningsdagar och fin helg i övigt där vi umgåtts med vänner.


Bodil och jag körde dagens pass, på slutet anslöt våra herrar då dom inte kunde förmå sig att låta oss träna mest idag ;)


Skönt att få tre planerade dagar med bra med träning. Nu väntar städning så det ser hyffsat ut inför jobb- och pluggveckan som kommer.

Av Caroline Jakobsson - 2 maj 2009 10:40

Så ja, nu är hemmalägret igång och jag har snart överelvt två dagar utan att behöva bli gipsad ;)


Fick bli lite omkastningar med dagarna bara för Andreas skulle köra Balders på lör och varför då inte passa på att få lite hjälp med sparring...


Fre fm: Löpning i 2 tim och 20 min med Bodil i skogen. Kan säga som så att Fågelrundan ej är upptorkad ännu, så ni som ville kuta den svängen kan förbereda er på sköna fotbad :) Enda pissiga med passet var att min högra hälsena började kännas SISTA 5 min. Skit.


Fre em: Uthållig konditionsstyrka. 70/20, dvs 70 sek arbete, 20 sek vila * 10 övningar * 3 set = 45 min. Cylkade 10 min före och 15 min efter. Total pass 70 min.


Total tid fre= 3 tim 30 min


Lör fm: Löpintervaller på Balders med lite stel hälsena. Så less att behöva ta hänsyn jämt så chansade idag och väntar på domen nu! Tot pass: ca 70 min.

Velade mycket vad jag skulle köra, men visste på ett ungefär att jag ville ha kort vila och ganska korta intervaller. Antingen 2 minuters efter klockan eller 400 m varv var tanken... Blev 8* 400 m som första riktiga intervallpass på bana. Två sista började vadbristningen ge sig till känna, men jag höll mig på rätt sida av gränsen med nöd och näppe. Tack för det iaf :)


Upplägget blev: 

1 st snabb (1.13)

1 st långsam (1.28)

1 st snabb (1.16)

1 st långsam (1.26)

Sedan 4 st långsamma på raken i ca tröskeltempo (1.29, 1.27, 1.25, 1.28)


Kort vila; ca 60 sek till 90 sek (mest runt 75 sek).

De sista blev således ändå hyffsat jobbiga (för andningen, ej lika för benen) bara för att vilan var så kort. Jag brukar ofta köra längre vila annars, men har kommit på att jag måste trigga upp min återhämtningsförmåga än att bara köra ganska snabba (för att vara mig) med längre vila emellan.

De två snabba körde jag efter Andreas som körde 1000 meters så jag fick suga mig fast i hans rygg. Sista snabba av de två så gick han i mål efter halva så märkte direkt att jag har svårt att puscha mig själv utan draghjälp eller nån som ligger bak och flåsar i nacken.


Lör em:  Distanspass AI på cykel väntar.


Imorrn blir det långpass cykel med inslag av lite 30 sek intervaller. Nu ska jag fortsätta kyla hälsenan lite och hoppas på att skonas från nått skit.


Ha det bra allesammans!




Ovido - Quiz & Flashcards