Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Caroline Jakobsson - 23 juni 2009 23:27

...igång igen.


Jag ställde klockan på 6.00 imorse och tänkte ut och träna 6.15- 7.30, men när jag fortfarande kände tendens av lite, lite huvudvärk så beslöt jag mig att sova vidare och köra passet efter jobbet istället. Det blev dock lättare sagt än gjort....slutade 17, sedan vidare och handla present till syrran, därefter grillning hos syster yster som fyller år idag (grattis!). Pappa landade även från Nepal idag (han var varit borta lääääänge) så sammanfattningsvis blev det stor släktträff när även resten av släkten var på plats.


MEN ni ska inte tro jag skippade träningen för det :) Hem och byta om och sedan ut på första passet på min nya älskling! Med det menas första passet på en ny lvg- cykel!!!! Otroligt skönt! Synd bara att jag inte kunde vara ute så länge då jag inte kom ut förrän 21.30


Totalt blev det 65 min cykling, 28 km/h i snittfart och nästan 30 km cykling. Skönt AI- pass det!


Imorrn blir det ingen träning före jobbet då klockan är så mycket nu utan det blir jobb fram till 17, sedan får vi se vad jag drar till med för intervallpass. Kan kanske skidgång stå på schemat??? :) Torsdag planerar jag för vattenlöpningsintervaller då badhuset öppnar 06.30 Jag tänkte då vara där och hänga på låset så jag får till ett riktigt pass innan jobbet börjar. På fredag drar jag sedan till Åre för att serva på Öppna Nordiska Mästerskapen i multisport (www.areextremechallenge.se). Det var nu 2 år sedan jag själv var med. Tänkte ta med hojjen så jag kan träna på utan problem.


I tävlingsväg för mig beror helt på hur min benhinna/mitt ben har läkt. Jag suktar grymt efter löpning!!! I annat fall så hoppas jag det finns nått motionslopp cykel jag kan köra inom snar framtid. Skulle vara superskoj och jag fick ju faktiskt till ett mycket fint resultat ifjol i och med 3:e platsen på Fraenarittet (Tour de Romsdal). Nån som kan tipsa om lämpligt motionslopp för en nybörjare på lvg???


Nu ska sussas! Hörs!


Ovido - Quiz & Flashcards